شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
نقد «غوغای غبار» در سرو/ برپایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در باغ‌موزه/ چاپ 37 کتاب تازه در 6 ماه

انتشار 37 عنوان کتاب تازه نشر شاهد در نیمه نخست سال، رونمایی از دو عنوان کتاب دفاع مقدس در استان گیلان، برپایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در باغ‌موزه و بررسی کتاب «غوغای غبار» گلعلی بابایی تازه‌ترین اخبار کتاب حوزه دفاع مقدس‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) مجموعه‌ای از تازه‌ترین خبرهای منتشر شده حوزه دفاع مقدس را در گزارش زیر می‌خوانید.

بازخوانی و نقد «غوغای غبار»
کتاب «غوغای غبار» نوشته گلعلی بابایی، شامل یادداشت‌ها و سفرنامه او از حج، در ادامه نشست‌های «غبار قاف» که با هدف بازخوانی یادداشت‌ها و سفرنامه‌های حج و به دبیری کوروش علیانی برگزار می‌شود، نقد خواهد شد.
 
غوغای غبار را انتشارات سوره مهر سال 1388 و در 186 صفحه منتشر کرده بود. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «... سیزدهم تیرماه1387 در تالار بزرگ كشور یادواره باشكوهی برای احمد متوسلیان گرفته بودیم كه در آن عمده بزرگان كشوری ولشكری حضور داشتند تا از مقام آن یار سفركرده به قدر وسع خود تجلیل كنند. برنامه كه تمام شد مشغول جمع و جوركردن وسایل در تالار بودیم كه ناگاه دیدم قاسم صادقی صدایم می‌كند. و جنات قیافه بازی‌گوشش داد می‌زد كه آمده تا خبری به من بدهد. این شد كه پرسیدم چی شده؟ آن وقت قاسم دست به جیب برد و دفترچه یادداشت خودش را درآورد و دفترچه را ورق زد تا رسید به صفحه‌ای كه در آن با خودكار آبی چند خط نوشته شده بود. گفت می‌دانید این چیه؟
گفتم از كجا بدانم؟ گفت همین یك تكه كاغذ، به منزله امریه تشویقی است، برای اعزام شما به حج تمتع. از بهت شنیدن این خبر قلبم داشت از كار می‌ایستاد. عقب عقب رفتم و به ستون وسط لعابی تكیه دادم. به زحمت نفسم بالا می‌آمد ،پرسیدم: «چه كسی این را نوشته؟»

این نشست به کوشش فرهنگسرای سرو، یکشنبه 23 شهریور و از ساعت 17 و در محل این فرهنگسرا، به نشانی خیابان ولی عصر (عج)، ضلع شمالی بوستان ساعی، کوی ساعی برگزار می‌‌شود.

چاپ 37 کتاب تازه در «شاهد»
محمدعلی فقیه، مديرکل انتشارات و اطلاع رساني بنياد شهيد و امور ايثارگران کشور، از انتشار 37 عنوان کتاب با رويکرد مستندات شهدا و ايثارگران در حوزه هاي کودک، نوجوان، مستند، در 6 ماه نخست سال 1393 خبر داد.

فقیه با اشاره به افزایش این عنوان‌ها به نسبت سال گذشته افزود: 15 عنوان اين کتاب‌ها شامل فرهنگ اعلام شهداي 15 استان کشور و 22 عنوان هم وصيت‌نامه کامل شهداي پنج استان کشور است و تا پايان امسال 50 عنوان کتاب ديگر نيز در حوزه فرهنگ شهادت و ايثارگري چاپ مي‌شود.

پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در باغ‌موزه
در حالی که مسوولان برگزاری پنجمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، مصلی امام خمینی(ره) را محل برپایی این نمایشگاه در شهر تهران اعلام کرده بودند، روابط عمومی باغ‌موزه دفاع مقدس، از برگزاری این نمایشگاه در محل این موزه خبر داد.

بر این اساس، علاوه بر سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه پاسداران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری تهران، مشارکت بیشتری نسبت به گذشته در برپایی این نمایشگاه خواهد داشت و از 14 شهریور 1393 فضای باغ‌موزه دفاع مقدس در حال آماده‌سازی است.

همچنین، حاضران در نهمین جلسه شورای راهبردی ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در باغ موزه دفاع مقدس که به ریاست حجت‌الاسلام امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و در محل باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، آیین‌نامه شورای راهبردی ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت را برای یک سال دیگر تمدید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها