شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
نویسندگان معتقد به نظام، باید آنچه می‌خواهند بنویسند و منتشر کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز گذشته به استان گلستان سفر کرده بود در جمع اهالی فرهنگ و قلم این استان گفت: نویسندگان معتقد به نظام، باید آنچه می‌خواهند بنویسند و منتشر کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) علی جنتی، درباره آزاد اندیشی هنرمندان در شاخه‌های مختلف گفت: در حوزه فرهنگ تلاش دولت ایجاد فضایی است که همه اقشار فرهنگی، اندیشمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگارانی که به نظام اسلامی معقتد هستند بتوانند آزادانه به بیان افکار خود بپردازند و آنچه می‌خواهند بنویسند و منتشر کنند.

جنتی در این نشست به بازدید از موسسه میرداماد اشاره کرد و گفت: این کتابخانه عظیم مجموعه‌ای است که بیش از 90 هزار جلد کتاب دارد و از نظر فرهنگی به استان کمک زیادی می‌کند.

وی تصریح کرد: توجه ویژه دولت به کانون‌های فرهنگی مساجد است؛ زیرا مساجد مرکز توسعه فرهنگی اسلام و کشور به شمار می‌روند. در کشور بیش از 18هزار مسجد تحت پوشش کانون‌ها قرار دارند که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت می‌شوند.

وی گسترش فرهنگ قرآنی را از جمله برنامه‌های دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: انتظار مقام معظم رهبری این بود که از حدود 77 میلیون ایرانی حداقل 10 میلیون نفر حافظ قرآن باشند که این امر توسط وزارت ارشاد با سرعت زیادی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگ تمرکز ما در بحث فرهنگ عمومی و مبارزه با تهاجم فرهنگی است زیرا ملت ما با فرهنگ و تمدن چند هزار ساله مورد هجمه دشمنان اسلام قرار گرفته است.

وی ادامه داد: دشمن در حوزه فرهنگ عمومی کار و زندگی، عبور و مرور و حتی زندگی ملت ما را هدف گرفته است، از سویی از طریق ماهواره خانواده‌های ما را تحت تاثیر قرار داده است.

وی در ادامه به ظرفیت‌های استان گلستان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: وجود روحانیت، علما و دانشگاه‌ها شرایط را برای رشد فرهنگی و اقتصادی گلستان فراهم کرده است از سویی وجود شخصیت برجسته ای چون آیت الله نورمفیدی برای پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی استان بسیار مفید خوهد بود.

وی به وجود قومیت‌های مختلف در استان اشاره کرد و گفت: استان گلستان با وجود قومیت‌های مختلف از همدلی و وفاق خوبی برخوردار است که کمتر در استان‌های دیگر دیده شده است. امروز دولت از وجود همه اقوام بهره می‌برد و معتقد است همه شهروند درجه یک هستند و باید از تمام امکانات و ظرفیت‌ها به یک اندازه بهره ببرند.

در پایان این نشست از فعالان و چهره‌های فرهنگی و هنری استان گلستان تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط