پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
صالحی در آیین گشایش نمایشگاه کتاب زنجان: برای مطالعه کتاب، نه وقت کم داریم نه پول

معاون فرهنگی وزیر ارشاد در آیین گشایش نمایشگاه کتاب استان زنجان گفت: کتاب در مقایسه با دیگر کالاها هنوز ارزان است و برای مطالعه کتاب نه وقت کم داریم نه پول

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)  سید عباس صالحی در مراسم گشایش نمایشگاه کتاب استان زنجان این استان را مهد عالمانِ مجاهد دانست و به مقام فقهی و علمی بزرگانی چون آیت‌الله موسی شبیری و عزالدین حسینی ادای احترام کرد.

وی در ادامه سخنانش با گله از اینکه بعضی از مردم کتاب را در سبد کالای خود به عنوان کالایی مهم و ضروری برای زندگی قرار نمی‌دهند گفت: کتاب در مقایسه با دیگر کالاها هنوز ارزان است و برای مطالعه کتاب نه وقت کم داریم نه پول!

صالحی با مهم دانستن موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه بر بهبود ویترین کتاب در استان ها تأکید کرد و گفت: باید بازارچه های عرضه کتاب در استان ها راه اندازی و به بهترین شکل مدیریت و فعال شوند.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد با تأکید بر رفع موانع در توسعه کتاب و کتابخوانی در استان ها افزود: ضرورت دارد مسئولان و متولیان فرهنگی دسترسی آسان مردم را به کتاب فراهم کنند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی در راستای دسترسی آسان جامعه به کتاب محقق شده است.

صالحی با بیان اینکه تعداد علاقه مندان و متقاضیان به کتاب در حال افزایش است اما دسترسی به کتاب هنوز مطلوب نیست تأکید کرد: تقاضای کتاب و چرخه دسترسی به کتاب حلقه مفقوده حوزه کتاب است.

صالحی در بخش دیگری از سخنانش گزارشی از وضعت کتاب در کشور ارایه کرد و گفت: سال گذشته بیش از 66 هزار عنوان کتاب در کشور منتشر شده است که از این مجموع بیش از 35 هزار عنوان چاپ اولی بوده است.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد به شکوفا شدن کتاب اشاره داشت و گفت: امسال در حوزه کتاب 15 درصد رشد داشته ایم.



دويست و شصت و يكمين نمايشگاه كتاب استانی و هفتمين نمايشگاه كتاب استان زنجان با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد همزمان با آغاز دهه کرامت در محل دائمی نمايشگاه ­های بين­ المللي اين شهر افتتاح شده است.

در اين نمايشگاه تعداد 375 ناشر و نمايندگی نشر جديدترين آثار خود را در حوزه­ هاي مختلف در 290 غرفه و با ارائه بيش از 28 هزار و 600 عنوان كتاب عرضه می کنند.

براي اين نمايشگاه مبلغ 350 ميليون تومان بن الكترونيكي خريد كتاب در نظر گرفته شده كه از طريق بانك صادرات به علاقه­ مندان عرضه مي ­شود.

كارگاه­ های داستان نويسی، جلسات شعرخوانی و سخنرانی، نشست نقد و بررسی کتاب،  جنگ شادی كتاب و كودك، ايستگاه نقاشی و مسابقات كتابخوانی براي كودكان از جمله برنامه ­های در نظر گرفته شده براي اين نمايشگاه است.

همزمان با هفتمين نمايشگاه كتاب استان زنجان نخستین نمایشگاه مطبوعات استانی هم افتتاح شد.

این رویداد فرهنگی از امروز تا 12 شهويور ماه در محل دائمی نمايشگاه­ های بين­ المللی اين شهر برپاست و از ساعت 16 تا 22 پذيرايی علاقه­­ مندان به كتاب و كتابخوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها