یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
کتاب‌های خوب زیاد منتشر می‌شوند اما دیده نمی‌شوند

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه کتاب استان همدان، گفت: کتاب‌های خوب زیاد منتشر می‌شوند اما دیده نمی‌شوند از طرفی تعداد کتابفروشی در شهرها نیز متناسب با نیاز روز نیز نیست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) نهمین نمايشگاه كتاب استان همدان با حضور دكتر عباس صالحی، معاون فرهنگی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدناصر نیکبخت، استاندار، حجت الاسلام محمدی نماينده ولی فقیه و امام جمعه، فاضل عبادی، مديركل فرهنگ و ارشاد استان همدان، اميرمسعود شهرام‌نيا، مديرعامل مؤسسه نمايشگاه‌های فرهنگی ايران و جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی امروز (2 شهریورماه) افتتاح شد.

سید عباس صالحی، در این مراسم اظهار کرد: دسترسی به کتاب در کشور آسان نیست و ویترین‌های کتاب نیز مناسب و مطلوب نیستند. 

وی ضمن بیان این‌که از مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، دسترسی آسان شهروندان به کتاب است، گفت: این نمایشگاه‌ها باید به‌روزتر شده و ناشران قوی کشور در آن حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نمایشگاه‌ها باید به ابزار قوی در دسترسی شهروندان به کتاب تبدیل شوند. 

صالحی تاکید کرد: ویترین‌های ثابت کتاب در فضای استان‌ها باید پایدار شود و هزینه‌های کتاب و کتابفروشی را باید کاهش داد. 

وی با بیان این‌که در این رابطه مالیات کتابفروشی‌ها در کشور حذف شده است، تاکید کرد: باید بازارچه‌های کتاب را توسعه داد و مجتمع‌های کتابفروشان را ایجاد کرد. 

فاضل عبادی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز در ادامه مراسم گفت: برگزاری نمایشگاه‌های سراسری کتاب با هدف تبادل فکر و اندیشه و دسترسی آسان شهروندان به کتاب و ایجاد رونق اقتصاد فرهنگی برگزار می‌شود. 

عبادی افزود: در این نمایشگاه 508 ناشر سراسر کشور با 25 هزار عنوان کتاب و 260 هزار جلد کتاب در 190 غرفه با 30 درصد تخفیف مشارکت دارند. 

وی گفت: غرفه‌های ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، کودک و نوجوان، پاسخگویی به شبهات دینی، همراه با نخستین نمایشگاه صنعت چاپ در این نمایشگاه ایجاد شده است.

حجت الاسلام محمدی، امام جمعه همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز هزاران رسانه مکتب اسلام و جمهوری اسلامی را می‌کوبند و تفکر داعشی را تبلیغ می‌کنند. باید مواظب بود که هیچ بلایی خطرناک از مسخ عقل و فکر انسان نیست.

دولت تدبیر و امید برای کتابخوانی و دانایی احترام زیادی قایل است
در این مراسم همچنین محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید برای کتابت، فرهنگ، کتابخوانی و دانایی احترام زیادی قایل است. 

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های کتاب دارای کتاب‌های سازنده و با فضیلتی هستند که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به چاپ رسیده است. 

نیکبخت عنوان کرد: تلاش می‌شود نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان برای نخستین بار در استان همدان سال آینده برگزار شود. 

استاندار همدان بیان کرد: در سال اقتصاد و فرهنگ منشور فرهنگی استان به عنوان نخستین منشور استانی در کشور تهیه و به نهاد ریاست جمهوری ارسال شده است. 

نیکبخت ابراز امیدواری کرد تا منشور استانی فرهنگ در همدان بتواند در کشور الگو باشد و برای سایر استان‌ها نیز راهگشای مسایل فرهنگی باشد. 

وی همچنین گفت: اقتصاد و فرهنگ توام با هم باید رشد کند بنابراین برنامه‌های اقتصادی در استان نیز توسعه یافته است. 

نهمین نمايشگاه كتاب استان همدان به مدت 7 روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط