دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
سفر به دور دنیا با 4 کتاب پرفروش: از «بهشت عجایب هند» تا «قطار آهسته به سوئیس»

«کریستوفر هیرست» از ایندیپندنت به علاقه‌مندان سفر در تابستان به اقصی نقاط عالم، 4 کتاب مهیج و پرخاطره معرفی می‌کند و در آن از همسر پارسی سم میلر تا سفر 13 هزار مایلی الیزابت با اتوبوس به دور اندونزی را به‌طور کوتاه روایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، قطعاً هیچ کشوری به‌اندازه هند کابینتی از کنجکاوی را جلوی چشمان شما ظاهر نمی‌کند. «بهشت متفاوت و عجیب: هند از نگاه خارجی‌ها» / A Strange Kind of Paradise: India through Foreign Eyes کتابی است نوشته «سم میلر» که به اتفاقات تاریخی در هند ازجمله قطع عضو کردن 300 سرباز انگلیسی توسط تیپو سلطان در سال‌های 1780 میلادی تا عقاید نامزد پارسی خود، که می‌گوید بستگان مرده را در مقابل خورشید روی ارتفاع قرار داده تا کرکس‌ها آن‌ها را ببرند، می‌پردازد. سم میلر از نگاه یک خارجی به عجایب هند پرداخته و خاطرات خود را برای غیر هندی‌ها در کتابش جذاب ساخته است.
این کتاب 15 فوریه 2014 در 402 صفحه توسط انتشارات همیش همیلتون، به قیمت 19 دلار عرضه‌شده است.

اما «الیزابت پیسانی» کتاب «اندونزی و غیره: ملت غیرمحتمل»/ Indonesia, Etc.: Exploring the Improbable Nation را پس از انجام سفری 13 هزار مایلی با اتوبوس دور تا دور این کشور نوشته است. الیزابت از کشوری می‌گوید که مردم پایتختش جاکارتا بیش از هر شهر دیگری در جهان توئیت می‌کنند(روی سایت توییتر پست می‌فرستند) و درعین‌حال 80 میلیون نفر از 240 میلیون نفر ساکن این کشور بدون برق زندگی می‌کنند!
وی 13 هزار مایل با اتوبوس و قایق و ... داخل کشوری که 13500 جزیره دارد،7 ماه بدون اینکه با همراه و هم‌زبان داشته باشد، سفرکرده و با 300 قوم و نژاد و تیره آشنا شده و تجربیات دست‌اول خود را با خوانندگان در میان گذاشته است.
این کتاب 23 ژوئن 2014 در 416 صفحه به قیمت 20 دلار توسط نورتون کمپانی منتشرشده است.

اما تابستان سال 1863 هفت انگلیسی برای اولین بار به‌عنوان توریست لندن را به مقصد کوه‌های آلپ ترک می‌کنند. آن‌ها عضو کلوپ جوانان آلپ بودند که سعی کردند تولد توریست به معنای مدرن را تعریف کنند. تمام آنچه در سفر آن‌ها رخ داد و اینکه از کجا به کجا رفتند؛ موضوع کتاب «دیکون بیویس» است که بنام «سفر آهسته به سوئیس: یک تور،دو سفر،150 سال و جهان متغیر»/ Slow Train to Switzerland: One Tour, Two Trips, 150 Years بیست و نهم آوریل 2014 راهی بازار نشر شده و مورد استقبال علاقه‌مندان به سفرهای توریستی قرارگرفته است.
«سوئیس فقیر» را از جملات «جامیما مورل» اخذ کرده تا توصیف آن زمان این کشور آلپی را که امروز قلمروی باشکوه است، به اوج برساند.
این کتاب 24 دلاری 320 صفحه داشته و توسط انتشارات نیکلاس بریلی راهی بازار شده است.

«لوری لی» نویسنده کتاب «همان‌طور که صبح نیمه تابستان قدم می‌زدم»As I Walked Out One Midsummer Morning به نوشته ساندی تایمز مانند فرشته درباره اسپانیا نوشته است و غرور و نشاط را از فرودست زندگی اسپانیایی‌ها به خواننده به زبان طنز منتقل می‌کند تا سفر به اسپانیا برایشان خاطره‌انگیز شود.
نویسنده 19 ساله چنان در کتاب خود اسپانیای 1935 و جنگ‌های داخلی اسپانیا را به تصویر می‌کشد که انگار وسط تاریخ هستید و دوست دارید اتوبوس‌های قدیمی، اسبان کاستر،تاکسی‌های پیانو مانند را از نزدیک مشاهده کنید.
سردرگمی‌های یک روستایی را در این نوشته می‌بینید و حدس می‌زنید که سفر و نوشتن شمارا در طول زمان می‌برد و می‌آورد.
این کتاب در 216 صفحه توسط انتشارات دیوید گودین به قیمت 10 دلار عرضه‌شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها