یکشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
برنامه‌های دو فرهنگسرا در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان برای کودکان

مراکز فرهنگی تهران در ایام باقی مانده از ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی برای کودکان تدارک دیده اند. دو فرهنگسرای معرفت و فردوس نیز همگام با دیگر مراکز، برنامه هایی برای این گروه سنی دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتابخانه فرهنگسرای معرفت در ماه مبارک رمضان و در نخستین اجرای طرح «سبد کتاب خانواده» به ارابه کتاب‌هایی مرتبط با موضوع رمضان و ارتباط با خدا می‌پردازد. این طرح با هدف ارتقای سطح فرهنگ مطالعه میان بچه‌ها و خانواده‌ها و استفاده صحيح از فرصت‌هاي موجود از سوي کتابخانه نجم آبادی در فرهنگسرای معرفت اجرا مي‌شود.

در اولین دوره از اجراي سبد كتاب كه با ایام ماه مبارک رمضان مقارن شده، كتاب‌هايي با موضوعاتی از جمله رمضان، تغذیه در ماه مبارک رمضان، آیین روزه داری،ادعیه و ارتباط با خدا برای کودکان تهيه و گردآوري شده است.

فرهنگسرای معرفت در میدان شهر زیبا، بلوار شهران، بعد از زیر گذر شهید همت واقع است.


آموزش مفهوم صلح به کودکان در «الفبای زندگی» فردوس
 فرهنگسرای فردوس نیز در ماه مبارک رمضان ، کودکان را برگزاری برنامه «الفبای زندگی» با محوریت مفاهیمی همچون صلح، آزادی و مسوولیت آشنا می کند.

کبری مالمیر کارشناس ارشد مشاوره با حضور در این برنامه کودکان را در قالب فعالیت‌هایی همچون بازی، نقاشی، کاردستی، نمایش، گفت‌وگو، قصه و شعرخوانی با مفهوم صلح آشنا می‌کند.

در برنامه الفبای زندگی سه ارزش به گونه‌ای خلاق به کودکان آموزش داده می‌شود که گرچه هر یک کارکرد ویژه خود را دارند اما در کنار هم معنا پیدا می‌کنند و کامل می‌شوند.


اجرای برنامه «باهم بخوانیم» برای نوجوانان
برنامه «باهم بخوانیم» از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای فردوس است که به منظور تشویق کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کتابخوانی و ترویج خوانش گروهی، ساعت 17 امروز(یکشنبه 29 تیرماه 93) اجرا می‌شود.

جعفر توزنده جانی به عنوان کارشناس در این برنامه حضور دارد و داستان امیرعلی از مجموعه «سریرا، سیلویا و دیگران» اثر سپینود ناجیان را برای نوجوانان قرائت می‌کند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه‌ها می‌توانند به «فرهنگسرای فردوس» واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها