پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
از«ضیافت افطار نویسندگان» تا آغاز به‌کار «دفتر حمایت از حقوق اهل قلم ایران»

هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهای مهمی در حوزه مدیریت کتاب بودیم که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گردهمایی اهالی قلم با هدف بررسی مشکلات این حوزه در ضیافت افطار و افتتاح دفتری با محوریت حمایت از اهالی قلم اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) شنبه هفته گذشته (14 تیرماه) به مناسبت روز قلم جمهوری اسلامی ایران به همت موسسه خانه کتاب، ضیافت افطار اهالی قلم در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

«سید عباس صالحی» معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم از روزگار کنونی به عنوان فرصتی یاد کرد که در آن، زمینه تعامل هر چه بیشتر اهل قلم،. نویسندگان، موزعان و ناشران در پرتو فناوری‌های جدید فراهم شده است.

متن کامل سخنان معاون فرهنگی وزیر ارشاد را اینجا بخوانید.

همچنین در این مراسم، «نجفعلی میرزایی» مدیرعامل موسسه خانه کتاب به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در این ضیافت کتاب‌سازی امروز را بدتر از کتاب‌سوزی دیروز دانست و در جایگاه حمایت از اهالی قلم با هدف تولید آثار فاخر و کیفی‌تر سخن گفت.

سخنان مدیرعامل موسسه خانه کتاب را می‌توانید با کلیک بر اینجا مطالعه کنید.


شواری سیاستگذاری جشنوراه ملی صنعت چاپ
15 تیرماه شاهد برگزاری دومین جلسه شواری سیاستگذاری جشنوراه ملی صنعت چاپ با حضور سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودیم.

در این جلسه قرار شد سالن علمی - فرهنگی در چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ راه‌اندازی شود. همچنین در این جلسه بر تقویت بخش بین‌المللی جشنواره صنعت چاپ تاکید شد.

متن کامل این نشست را می‌توانید اینجا بخوانید.

هفته انتصابات در خانه کتاب

در هفته‌ای که گذشت شاهد  انتصابات جدید در حوزه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بودیم؛ نخست، انتصاب «امیرمسعود شهرام‌نیا»، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به عنوان رییس دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی (اینجا را بخوانید) و دومین انتصاب، انتخاب علیرضا کرمانی، مشاور برنامه ریزی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای سیاستگذاری نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران (اینجا را بخوانید) بود. 


دفتر «حمایت از حقوق اهل قلم ایران»
از مهم‌ترین رویدادهای هفته گذشته، آغاز به‌کار دفتر «حمایت از حقوق اهل قلم ایران» بود.

این دفتر با توجه به اهميت پيگيری حقوق اهل قلم ايران و تاثير آن بر توسعه کمی و كیفی كتاب، به همت موسسه خانه کتاب با هدف حمایت از حقوق اهالی قلم به زودی آغاز به‌کار خواهد کرد.

متن کامل این خبر را می‌توانید اینجا بخوانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط