یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۹
کتاب‌سازی امروز بدتر از کتاب‌سوزی دیروز است

نجفعلی میرزایی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب در ضیافت افطار اهالی قلم گفت: متاسفانه کتاب‌سازی امروز بدتر از کتاب‌سوزی دیروز است زیرا موجب می‌شود اعتقاد و باور مردم نسبت به کتاب‌های خوب پایین بیاید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضیافت افطار اهالی قلم به همت موسسه خانه کتاب شامگاه شنبه (14 تیرماه) با حضور سیدعباس صالحی و جمعی از اهالی قلم در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

نجفعلی میرزایی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب در این مراسم اظهار کرد: تجربه خوب برپایی سالن نخبگان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با تدبیر معاونت فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت و زمینه حضور جمع کثیری از اهالی قلم و نخبگان را فراهم کرد، به مذاق دوستداران کتاب خوش آمد و خانه کتاب علاقه‌مند شد این پدیده را ادامه دهد.

وی افزود: برگزاری چنین محافلی در مناسبت‌های مختلف با هدف تعاملات بیشتر اهالی قلم با یکدیگر ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب با بیان این که معتقدیم طبقه اهل قلم بزرگ‌ترین سرمایه توسعه ملی هستند، گفت: ما راهی برای توسعه کتاب و کتابخوانی نداریم مگر این که اهالی قلم را به عنوان محور و کانون این مسیر در نظر بگیریم.

میرزایی افزود: متاسفانه در میان تمام عناصری که در کتاب و کتابخوانی به آن‌ها اهتمام می ورزیم، فهرست اهالی قلم را به عنوان گام اولی که باید مورد اهتمام قرار بگیرند، فراموش کرده‌ایم.

وی توضیح داد: ما همیشه از مشکلات چاپ و نشر صحبت می کنیم اما متاسفانه به این موضوع که طبقه اهل قلم از هر نظر باید حمایت شوند تا انتظار تولید کتاب‌های برتر در تراز ملی، منطقی به نظر برسد، توجه نمی‌کنیم.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب اظهار کرد: مهم‌ترین راه توسعه کمی و کیفی کتاب این است که اهالی قلم و مشکلات آن‌ها را به خوبی دریابیم؛ یکی از مشکلات حوزه نشر، کتاب‌سازی است که باعث شده کتاب‌های کم کیفیت در بازار نشر افزایش یابد و آن دسته از کتاب‌های با کیفیت نیز دیده نشوند.

میرزایی با بیان این‌که کتاب‌سازی امروز بدتر از کتاب‌سوزی دیروز است، گفت: امروز کتاب‌سازی و کتاب‌های زرد باعث می‌شود، اعتقاد، اعتماد و باور مردم نسبت به کتاب های خوب پایین بیاید.

وی افزود: متاسفانه سهم‌دهی و نقش آفرینی تشکل‌های نشر در مدیریت دهی کتاب کم است.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب ادامه داد: هر جامعه‌ای که پای توسعه و رشد و تمدن درآن مطرح است، اهالی قلم آن جامعه می‌درخشند.

میرزایی در پایان سخنانش گفت: موسسه خانه کتاب ابتدا خانه اهل قلم است بعد خانه کتاب. آرزو و امید ما، رشد و بالندگی اهالی قلم است.

متن سخنرانی سایر مهمانان این ضیافت متعاقبا از «ایبنا» منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط