سه‌شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸
وزیر ارشاد: سبزوار خاستگاه عالمان، فیلسوفان و فرهیختگان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع اصحاب فرهنگ و قلم سبزوار گفت: سبزوار خاستگاه عالمان، فیلسوفان، فرهیختگان، شاعران و دیار شهیدان است؛ حاج ملا هادی سبزواری، فیلسوف بزرگ فلسفه و عرفان، ابوالفضل بیهقی، تاریخ‌نگار و دکتر علی شریعتی از جمله این بزرگان هستند.

به‌ گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) علی جنتی در جمع اصحاب فرهنگ و قلم سبزوار در تالار کاشفی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار کرد: تاریخ کهن سبزوار شاهد است که دانشمندان برجسته و بزرگی از این منطقه به پا خاسته‌اند که هرکدام مانند ستارگان درخشان در آسمان علم و معرفت دیار سربداران می‌درخشند. 

وی اظهار کرد: آن‌چه را امروز مردم مشاهده می‌کنند گوشه‌ای از ظرفیت‌ها و استعدادهای بالای فرهنگی، هنری و ادبی این سرزمین است. 

جنتی در ادامه افزود: هنرمند در جامعه باید از منزلت والایی برخوردار باشد و مورد احترام همگان قرار گیرد. هنر به فرمایش مقام معظم رهبری، رساترین رسانه برای ابلاغ پیام است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: تلاش ما بر این است که در همه حوزه‌های هنری، خوشنویسی، نگارگری، هنرهای تجسمی، نمایشی، موسیقی و ادبیات و شعر کمک کنیم این استعدادها به منصه‌ ظهور برسد. 

وی سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی را گرامی داشت و گفت: در شرایطی که جریانات انقلابی و مبارزاتی، به‌ویژه در محیط های علمی شکل گرفته بود و جریانات مارکسسیتی و سوسیالیستی با شدت به دنبال جذب جوانان این سرزمین بودند، مرحوم دکتر شریعتی با سخنرانی‌هایش در حسینیه ارشاد توانست فضای روشنفکری آن روز دانشگاه‌ها را تغییر دهد و در بارور کردن نهضت اسلامی تاثیر بسیار عمیقی بگذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها