یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
اینجا ویتنام و کافی شاپ‌هایی که کتاب تعارف می‌کنند

این روزها در جامعه ویتنام کسی برای کتاب خواندن وقت ندارد ولی افتتاح و توسعه کافی شاپ‌های مجهز به کتابخانه آنهم درچنین مکانهایی که توقفگاه موقت مردم است، به امر کتابخوانی در نسل جدید کمک زیادی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ویتنام نت، در کشور ویتنام برای جذب توریست و ایجاد علاقه در بین جوانان برای کتابخوانی، رستورانهایی با عنوان «کافی‌شاپ‌کتاب» ساخته شده است.

«تونا هویان» دانشجوی دانشگاه تکنولوژی «هو‌چی‌مین» می‌گوید دانشجویان و حتی دانش‌آموزانی را می‌بینید که در کافی شاپ‌ها وقت خود را سپری می کنند و بهترین فرصت است تا به آنها کتاب تعارف کنید و خیلی جالب است که در کافی شاپ به جای چای یا قهوه کتاب تعارف کنند.

«پام وان دویان» دانشجوی دیگری است که درباره این طرح معتقد است برای دانشجوهایی که توانایی خرید کتاب ندارند،نشستن در رستوران و پرداخت پول چایی با هدف خواندن کتاب، می تواند بسیار مفید باشد.

وی تاکید می‌کند بسیاری از دانشجوهای این کشور نمی‌توانند کتابهای نو بخرند و باید از همین روش‌ها برای افزودن اطلاعات خود استفاده کنند.

به گفته بسیاری از دانشجوهای ویتنامی البته استفاده از کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها هنوز هم در این کشور رونق خاصی دارد ولی کافی شاپ‌های جدید فرهنگ کتابخوانی را ارتقاء داده است.

بسیاری از این کافی شاپ‌ها کتابهایی به زبان ویتنامی و زبانهای خارجی به دانشجوها ارائه می‌کنند. به عنوان مثال کافی شاپ «هاب بوک» در مرکز شهر علاوه بر تامین نیازهای مخاطبان خود با کتابهای عامه پسند مثل رمان و داستان، مجموعه کاملی از کتابهای علمی و دینی را برای سایر مشتری‌های دانشجوی خود عرضه می‌کند.

خواننده‌ها تا هر وقت بخواهند می‌توانند به مطالعه کتاب بپردازند. «هانگ آن تو» مالک کافی شاپ هدف از افتتاح بخش کتابخانه در محل کسب خود را جذب مشتری‌های دانشجو و همچنین علاقه‌مند کردن حوانان و نوجوانان به کتابخوانی عنوان می‌کند.

وی می‌گوید در کافی شاپ او حدود 6هزار کتاب با موضوعات مختلف وجود دارد که برای اقشار مختلف جامعه ویتنامی مفید بوده و این روزها در جامعه ویتنام کسی برای کتاب خواندن وقت نمی گذارد و حداقل افتتاح این گونه کافی شاپ‌ها به عنوان محل توقف موقت ایده خوبی محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها