سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
در جلسه انتخاب مدیرعامل جدید بنیاد شعر و ادبیات چه گذشت؟

سه عضو هیات امنای بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان با تایید اجماع برای انتخاب مهدی قزلی به عنوان مدیرعامل جدید این بنیاد،‌ از مباحث مطرح شده در دومین جلسه هیات امنای این نهاد در سال جاری سخن گفتند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بالاخره تکلیف مدیرعاملی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در جلسه دیروز هیات امنای این بنیاد، مشخص شد و مهدی قزلی دو ماه پس از قبول استعفای محمد حسنی، مدیرعامل پیشین این مرکز، به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد. ابراهیم حسن‌بیگی، مصطفی رحماندوست و اسماعیلی امینی، سه عضو هیات امنای این بنیاد،‌ از دلایل انتخاب قزلی با اجماع حاضران در جلسه دیروز گفتند.

مدیر عاملی بنیاد کار پردردسری است

ابراهیم حسن‌بیگی درباره انتخاب قزلی گفت: در جلسه روز گذشته همه حاضران با انتخاب مهدی قزلی به عنوان مدیرعامل جدید بنیاد شعر و ادبیات داستانی موافق بودند. 

وی افزود: یکی از مباحث مطرح شده در جلسه دیروز معروف نبودن مدیرعامل بنیاد بود و به نظر اعضای هیات امنا، این موضوع برای مدیرعامل شاید نقطه قوتی به حساب می‌آید چرا که این بنیاد ادبی به مدیری فرهنگی نیاز دارد. 

به گفته این داستان‌نویس، قرار است مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی یک نویسنده و یک شاعر را به عنوان معاون داستان و معاون شعر معرفی کند. 
 
اسماعیل امینی هم با تایید اجماع اعضای هیات امنا برای انتخاب قزلی به خبرنگار ایبنا گفت:‌ مدیرعامل جدید در جلسه دیروز مخالفی نداشت. به نظر من پذیرفتن مدیرعاملی بنیاد شعر و ادبیات داستانی، کار پردردسری است. این بنیاد مشکلات عدیده‌ای دارد و کسی که مسوولیت می‌پذیرد، ریسک کرده است. 

وی درباره دیگر موضوعات مطرح شده در جلسه دوم هیات امنا اظهار کرد: در نشست دیروز،‌ پیشنهادهایی هم درباره مشکلات بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان مانند مکان این بنیاد و دریافت اعتبارات لازم مطرح شد. 

حدود اختیارات هیات امنا

مصطفی رحماندوست، دیگر عضو هیات امنای بنیاد شعر و ادبیات داستانی نیز گفت: با انتصاب آقای قزلی کسی در جلسه  مخالفت نکرد. او سابقه مدیریت فرهنگی دارد و این موضوع در انتخابش موثر بود. ضمن این‌که ایشان دارای کتاب هستند و با مقوله‌های شعر و داستان بیگانه نیستند. 

 وی اضافه کرد: معاونان شعر و داستان بنیاد از سوی مدیرعامل به هیات مدیره معرفی می‌‌شوند، البته تایید یا رد صلاحیت آنان در حدود اختیارات هیات امنا نیست و هیات مدیره و مدیرعامل در این‌باره تصمیم می‌گیرند. 

رحماندوست درباره این‌که گفته می‌شود، عضویت اعضا در هیات امنای بنیاد ادبیات داستانی افتخاری است، اظهار کرد: من درباره این موضوع چیزی نمی‌دانم. مدت‌ها پیش، از من برای حضور در هیات امنا دعوت شد و من هم پذیرفتم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها