دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
واگذاری جشنواره شعر به تشکل‌های صنفی و خروج از تهران

سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه تقدیر از دست‌اندرکاران هشتمین جشنواره شعر فجر گفت: باید تلاش کنیم این نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها را در طول زمان به تشکل‌های صنفی و خصوصی بسپاریم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم قدردانی و تشکر از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان هشتمین جشنواره شعر فجر امروز (19 خردادماه) با حضور سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی و برگزارکنندگان هشتمین جشنواره شعر فجر در محل معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی در این نشست ضمن تشکر از برگزارکنندگان هشتمین جشنواره شعر فجر گفت: اتفاقات خوبی در این دوره از جشنواره رخ داد و گام‌های رو به جلویی در جشنواره شعر فجر برداشته شد.

وی درباره اتفاقات خوب این دوره از جشنواره شعر فجر گفت:‌ پیشنهاد خوبی در این دوره از سوی دبیرعلمی مطرح شد و روند داوری‌ها در یک فضای شفاف انجام شد. همچنین ترکیب داوری‌ها و روند داوری‌های اشعار ارسال شده به جشنواره نیز از دیگر نقاط قوت هشتمین جشنواره شعر فجر بود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: استقبال خوبی از این جشنواره شد و تعداد آثار ارسال شده نیز قابل توجه بود و رو به جلو تلقی می‌شد. البته طبیعی است که هر اقدام جدیدی انتقاداتی را در پی دارد و باید از این انتقادات استفاده کرد.

سید عباس صالحی با تاکید بر واگذاری امور فرهنگی به تشکل‌های صنفی گفت: کار دولت برگزاری جشنواره و نمایشگاه نیست بلکه باید تلاش کنیم این نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها را در طول زمان به تشکل‌های صنفی و خصوصی بسپاریم. نگاه کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن است که فعالیت‌ها را به بخش‌های مربوطه واگذار کند و در حوزه برگزاری جشنواره هم باید تلاش کنیم به این سمت حرکت کنیم.

وی با اشاره به محدود نشدن اتفاقات فرهنگی در پایتخت گفت: اتفاقات و رخدادهای فرهنگی نباید در تهران محدود باشند و نگاه آقای جنتی نیز این است که در دور بعدی، جشنواره شعر فجر در استان دیگری برگزار شود. امیدوارم در سال 1393 جشنواره شعر فجر با جدیت بیشتری برگزار شود.

کاکایی: تشکیل اتاق فکر یکی از مهمترین ویژگی‌های این جشنواره بود
عبدالجبار کاکایی، دبیر علمی هشتمین جشنواره شعر فجر در این مراسم با اشاره به لزوم تشکیل اتاق فکر برای جشنواره گفت: شعار چند صدایی توجه بسیاری را به سوی جشنواره جلب کرد. یکی از ویژگی‌های مهم این جشنواره این بود که اتاق فکری برای برگزاری جشنواره طراحی شد. مهمترین ویژگی این افراد تعادل در رفتارهای فرهنگی و ادبی بود. این افراد با همه جریان‌های شعری دیالوگ داشتند و اتاق فکر این افراد را انتخاب کرد تا با همه جریان‌ها در ارتباط باشد.

وی فعال شدن سایت در ایام برگزاری جشنواره شعر فجر را یکی از نقاط قوت برشمرد و گفت: سایت جشنوراه شعر فجر نیز در ایام برگزاری مورد استقبال خوب اهالی فرهنگ بود. باید تلاش شود تا این سایت همچنان به فعالیت خود ادامه دهد و آثار جدید شاعران جوان معرفی شوند.

در این مراسم، عبدالجبار کاکایی، دبیر علمی جشنواره، قادر طراوت‌پور، دبیر اجرایی جشنواره، علی آبان، سخنگوی جشنواره، یزدان سلحشور، سید عبدالجواد موسوی، حمیدرضا شکارسری، بهزاد زرین پور، ابولفضل پاشا و جمعی دیگر از اعضای کمیته علمی و دبیرخانه اجرایی هشتمین جشنواره شعر فجر حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌های خود درباره جشنواره شعر فجر پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها