دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹
انتشار 25 اثر چاپ اولی در حوزه دانش و فناوری از 10 تا 14 خرداد

بر اساس آمار خانه کتاب طی روز‌های 10 تا 14 خردادماه، 25 اثر برای نخستین‌بار در حوزه‌های پزشکی، محیط زیست و ریاضی از سوی ناشران تهرانی و شهرستانی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) براساس آمار اعلام شده از سوی موسسه خانه کتاب ایران، طی روز‌های 10 تا 14 خرداد‌ماه سال جاری، در حوزه علوم ریاضی،‌ 9 عنوان کتاب به بازار نشر عرضه شده است. 

سیزدهمین چاپ کتاب «بانک پرسش‌های چهارگزينه‌ای رياضی تجربی» به قلم بابک سادات تالیف شده است. ويراستاری این اثر را مجيد رضايی و نويد مجيدی به‌طور مشترک بر عهده داشته‌اند. انتشارات تخته‌سياه، این اثر را با شمارگان یک‌هزار نسخه در 616 صفحه، به بهای ‌30 هزار تومان منتشر کرده است.

چاپ نخست کتاب «پرسش و پاسخ رياضی تجربی كنكور» نیز به قلم بابک سادات و ویراستاری مجید رضایی و نوید مجیدی و همت تخته سیاه در 94 صفحه، با شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه و بهای هشت هزار تومان منتشر شده است.

«خلاصه كتاب رياضيات مهندسی» تالیف مشترک امیررضا طباطبایی و سارا مدرس دیگر اثری است که در این مدت انتشارات صعود نخستین چاپ آن‌را با شمارگان ‌یک‌هزار نسخه‌ در 96 صفحه، به بهای هشت‌ هزار و 500 تومان به بازار نشر عرضه کرده است.

در مدت ذکر شده، سید‌مهدی یوسفی و سپیده دارا،‌ با همکاری حسین عسگری‌پور به‌عنوان تصویرگر، کتاب «ریاضی‌دان کوچک: پایه دوم ابتدایی» را تالیف کرده‌اند. نخستین چاپ این کتاب از سوی موسسه فرهنگی‌‌ - هنری و انتشاراتی ضریح آفتاب با شمارگان دو هزار نسخه‌ در 140 صفحه، به بهای 15 هزار و 200 تومان منتشر شده است. 

«ریاضیات مهندسی» حاصل تلاش مشترک امیررضا طباطبایی و سارا مدرس، اثری است که انتشارات صعود نخستین چاپ آن‌را با شمارگان یک‌هزار نسخه در 220 صفحه، به بهای 15 هزار تومان بین روزهای 10 تا 14 خردادماه به بازار نشر عرضه کرد.

‌ «نخستين درس در رياضيات گسسته» تنها اثر ترجمه‌ای در فهرست آثار علوم ریاضی است. این اثر ایان اندرسن را مرتضی اسماعیلی‌ به فارسی برگردانده و دانشگاه صنعتی اصفهان آن‌را منتشر کرده است. 
این کتاب با شمارگان ‌یک‌هزار نسخه در 220 صفحه، به بهای هفت هزار و 900 تومان عرضه شده است.

«نقش‌های هندسی در هنر اسلامی» آخرین اثر این فهرست در حوزه ریاضیات، به قلم مشترک عصام سعید،‌ عایشه پارمان و ترجمه مسعود رجب‌نیا از سوی انتشارات سروش منتشر شده است. پنجمین چاپ این اثر با شمارگان یک‌هزار نسخه در 168 صفحه، به بهای هشت هزار و 500 تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

براساس آمار موسسه خانه کتاب، طی این مدت (10 تا 14 خرداد‌ماه) در حوزه علوم ریاضی پنج عنوان چاپ نخست و چهار عنوان تجدید چاپ از سوی ناشران عرضه شده است. کتاب‌های تالیفی نیز شامل هفت عنوان و دو عنوان کتاب نیز سهم بخش ترجمه بوده است. ناشران تهرانی در این مدت دو برابر ناشران شهرستانی یعنی 6 عنوان کتاب به بازار نشر عرضه کرده‌اند. 


انتشار سه اثر در علوم طبیعی در هفته دوم خردادماه
طی این مدت در حوزه علوم طبیعی سه اثر منتشر شده است. نخستین اثر این بخش به کتاب «اقدام در بلایا متن آموزشی ویژه بهورزان» اختصاص دارد که به همت مشترک مهرانه کاظمیان،‌ حمیرا امینی و قاسم اویس نوشته شده است. انتشارات روجین مهر نخستین چاپ این اثر را با شمارگان یک‌هزار و 300 نسخه در 84 صفحه منتشر کرده است.

در این هفته، دو کتاب «سوالات بخش اول اقتصاد نفت و گاز كد (2147) دكتری 93 به همراه پاسخ‌های تشريحی» و «مجموعه سوالات و پاسخ‌های تشريحی مهندسی منابع طبيعی - محيط زيست (بخش هفتم) كارشناسی ‌ارشد سراسری 92» نیز ‌برای داوطلبان آزمون دکترا و کارشناسی ارشد منتشر شده است.

کتاب نخست از سوی دپارتمان اقتصاد مدرسان برتر،‌ با شمارگان یک‌هزار نسخه‌ در 100 صفحه، به بهای 10 هزار تومان منتشر شده و دومین اثر نیز از سوی دپارتمان منابع طبیعی مدرسان شریف با شمارگان یک‌هزار نسخه، در 138 صفحه و بهای 9 هزار و 600 تومان به چاپ رسیده است. 

هر سه اثر منتشر شده حوزه علوم طبیعی در این مدت، چاپ نخست و تالیفی بوده‌اند. در این میان  سهم ناشران تهرانی دو اثر و یک اثر را نیز ناشران شهرستانی به بازار نشر ارایه کرده‌اند. 


پنج اثر تازه محیط زیستی در بازار کتاب
در حوزه محیط زیست نیز در این مدت (10 تا 14 خردادماه) پنج اثر به بازار عرضه شده است. «ایمنی و بهداشت حرفه‌ای محیطی (آموزشی)» نخستین اثر این مجموعه است که حاصل تلاش مشترک معصومه و محمدصادق خالقی مقدم و هدیه قالیخانی است. دانشگاه امیرکبیر نخستین چاپ این اثر را با شمارگان 100 نسخه در 300 صفحه، به بهای 18 هزار تومان منتشر کرده است. 

دومین اثر محیط زیستی نیز «ايمنی و بهداشت حرفه‌ای محيطی (راهنما)» است که نخستین چاپ این کتاب با شمارگان 100 نسخه‌ در 282 صفحه، به بهای 19 هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است. 

دو اثر دیگر این حوزه، برای آمادگی داوطلبان آزمون‌های دکترا و کارشناسی ارشد تالیف شده است.
«سوالات بخش اول مهندسی محيط زيست - آب و فاضلاب كد (2344) دكتری 93 به همراه پاسخ‌های تشريحی» به قلم دپارتمان مهندسی محیط زیست با شمارگان یک‌هزار نسخه در 100 صفحه،‌ به بهای 10 هزار تومان و نخستین چاپ «مجموعه سوالات و پاسخ‌های تشريحی مهندسی منابع طبيعی - محيط زيست (بخش هفتم) كارشناسی‌ارشد سراسری 92» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 138 صفحه، به بهای 9 هزار و 600 تومان، هر دو از سوی دپارتمان مهندسی منابع طبیعی مدرسان شریف به بازار کتاب‌های دانشگاهی عرضه شده‌اند.

چاپ نخست کتاب «اسرار نوآوری» نوشته مشترک علی نورافشان،‌ عبدالعظیم زارعی و مریم هادی‌ برحق‌طلب، در این فاصله زمانی با شمارگان یک‌هزار نسخه در 104 صفحه، به بهای 12 هزار و 500 تومان به همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، منتشر شد. 

از 10 تا 14 خردادماه، در حوزه محیط زیست هفت عنوان کتاب چاپ نخست و یک اثر به تجدید چاپ رسیده است. در این میان سهم هر یک از دو بخش تالیف و ترجمه به‌طور برابر، چهار اثر بوده است. ناشران شهرستانی در این مدت در قالب سه اثر و ناشران تهرانی با پنج اثر به موضوع محیط زیست پرداخته‌اند.  


حوزه پزشکی در هفته دوم خرداد با 13 اثر به بازار کتاب آمد 
«بافرها و محلول‌های رايج در بيوتكنولوژی پزشكی» عنوان کتابی است که به قلم محمد‌رضا فیاضی و ارشد حسینی به رشته تحریر درآمده است. انتشارات توانگران، این اثر را با شمارگان 300 نسخه در 152 صفحه، به بهای هشت هزار تومان به بازار نشر عرضه کرده‌ است. 

«تجهيزات عمومی بيمارستانی و كلينیک‌های پزشكی: مطابق سرفصل شورای برنامه‌ريزی آموزشی» اثری است که مسلم بگل، ‌یزدان خواجه علی و مجید قشونی آن‌را به رشته تحریر درآورده‌اند. انتشارات دوستدار، نخستین چاپ ‌این اثر را با شمارگان یک‌هزار نسخه در 352 صفحه، به بهای 16 هزار و 500 تومان منتشر کرد.

«جغرافيای پزشكی: تعريف، مفاهيم و ساختارها» اثری منتشر شده از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی اصفهان و به قلم پژمان اسماعیلی و زیور کریمی‌پور است. دومین چاپ این اثر با شمارگان یک‌هزار نسخه در 176 صفحه، به بهای 6 هزار تومان راهی بازار کتاب دانشگاهی شده است.

«حفظ سلامتی از ديدگاه طب سنتی ايران» اثری است که چهارمین چاپ آن‌را محسن ناصری تالیف و انتشارات طب سنتی ایران آن‌را با شمارگان یک‌هزار نسخه در 142 صفحه، به بهای 6 هزار تومان منتشر کرده است. 

«درمان با گياهان دارويی» نوشته فاطمه فرتوش، کتابی در حوزه پزشکی با شمارگان یک‌هزار نسخه‌ در 144 صفحه و به بهای 6 هزار تومان است که به همت انتشارات کاکتوس در بازه زمانی (10 تا 14 خردادماه) چاپ و وروانه بازار نشر شد.

«كتابشناسی طب سنتی (ايرانی - اسلامی)» نیز که به قلم حسین اشرافی‌ریزی، حسین فقهی حبیب‌آبادی و ابوذر درویشی تالیف شده است، در هفته دوم خردادماه از سوی فرهنگ‌پژوهان دانش،‌ با شمارگان یک‌هزار نسخه در 206 صفحه به چاپ رسید.

براساس آمار خانه کتاب، در حوزه علوم پزشکی در بازه زمانی (10 تا 14 خردادماه) در مجموع 13 عنوان کتاب منتشر شده است. 10 اثر این مجموعه چاپ نخست و سه اثر نیز به چاپ مجدد رسیده‌اند. تمامی این 13 اثر تالیفی هستند. در این مدت ناشران تهرانی 9 اثر و شهرستانی‌ها نیز چهار کتاب را به بازار نشر عرضه کرده‌اند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها