چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
دنبال غنی کردن کتاب‌های عرصه مد و لباسیم

مدیر کار گروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعتی قبل در نشستی خبری در نمایشگاه بیست و هفتم از انتشار کتاب در حوزه مد و لباس خبر داد و گفت: این کارگروه دنبال غنی کردن کتاب‌های عرصه مد و لباس است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) حمید قبادی در نشست خبری«نمایشگاه کتاب از منظر مد و لباس» گفت: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهترین محمل برای ترویج و تولید کتاب در عرصه مد و لباس است.

تاسیس کتابخانه تخصصی
این مقام مسوول ادامه داد: انتشار ژورنال و ترویج آثار جدید و فعالیت دو غرفه مرتبط با مد و لباس در نمایشگاه بیست و هفتم نشانگر توسعه و نگاه جدی به مکتوبات عرصه مد و لباس است.

قبادی در ادامه این نشست با اشاره به تاسیس کتابخانه تخصصی مد و لباس اظهار کرد: تمامی کتاب های این کتابخانه کار تخصصی گروهی از دانشجویان است و فهرستی از کتاب ها تهیه شده است که پس از تکمیل، این کتابخانه در محل بنیاد ملی مد و لباس تاسیس می شود.

مشاور عالی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در ادامه با بیان این که از کتاب های خارجی برای استفاده از تکنیک های طراحی استفاده می شود گفت: دو مجموعه اطلس لباس ایران و دانشنامه لباس ایران به ترتیب با همکاری انجمن طراحان لباس و دانشکده هنر دانشگاه الزهرا در حال انجام است.

قبادی اظهار کرد: بیست مرکز نمایش زنده در کشور برای مد و لباس و ترویج لباس ایرانی و اسلامی در نظر گرفته می شود که پنج مرکز قطعی شده است تا با نظارت نیروی انتظامی این نمایش زنده انجام گیرد.

نمایشگاه کتاب؛ جامعه آماری مد و لباس
وی نمایشگاه کتاب را جامعه آماری مناسبی از تمامی اقشار مردم از سراسر کشور دانست و افزود: موضوع پوشش، مد و لباس از جمله مواردی است که به راحتی می توان آن را در این رویداد فرهنگی رصد کرد.

قبادی افزود: تاثیرات مثبت تلاش های انجام شده برای مد و لباس را می توان در بین مردم به وضوح مشاهده کرد. این تاثیرات در نمایشگاه بیست و هفتم نیز قابل مشاهده است.

وی سه جشنواره برگزار شده مد و لباس را فتح باب مناسبی در این عرصه عنوان کرد و افزود: در جشنواره سوم مردم به الگوی اسلامی و ایرانی پوشش پاسخ مثبت دادند، چراکه این شیوه قدرت انتخاب اقشار مردم را در انتخاب لباس بالا می برد.

مدیر کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از انتخاب غرفه برتر در پوشش ایرانی و اسلامی در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها