جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰
چرا کتاب اقتصاددان فرانسوی، شماره یک آمازون شد؟/ واکنش ها در آمریکا بالا گرفت

25 فروردین در ایبنا، از کتاب اقتصاددان فرانسوی -توماس پیکتی- نوشتیم که با نظریاتش امریکا را به هم ریخته و اینک این کتاب شماره یک وب سایت آمازون شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) "توماس پیکتی" در کتاب "سرمایه در قرن 21" خود می گوید سرمایه‌داری نمی تواند مشکلات بی عدالتی اجتماعی را حل کند و جامعه ای چون امریکا به سوی سراشیبی سقوط پیش می رود.

وی بحران اقتصادی 2008 امریکا و بعد جنبش اشغال وال استریت در 2011 را به عنوان شاهد مثال تئوری اقتصادی خود می آورد و می گوید مردم هم به این نتیجه رسیده اند که سرمایه داری نیز نمی تواند درد آنها را دوا کند.

نظریات توماس پیکتی در غرب باعث بروز واکنش های مختلفی از سوی محافل اقتصادی و آکادمیک شده است. "رابرت اسلو" در "نیو رپابلیک" در مقاله ای بلند تاکید کرد که هر آنچه توماس پیکتی گفته، درست است.{لینک}

"الیوت ویو" نیز نوشت: بر اساس گفته های توماس پکتی نرخ بازگشت سرمایه فاصله بسیاری از نرخ رشد داشته و آنچه پیشرفت اقتصادی در همه طبقات مطرح شده چیزی جز ناهنجاری به بار نیاورده است و در نتیجه نابرابری در درامدها باعث شده تا ثروتمندترین امریکاییها قدرتمنرترین آنها شوند و همچنان سهم بیشتری از ثروت و قدرت را طلب کنند.

اما "تیم ورستال" از فوربس به سیستم مالیاتی مطرح شده توسط توماس پیکتی در کتابش خرده گرفته و نوشت: صرف استدلال داشتن بچه گربه ملوس در دستان یک فردو گرفتن مالیات بیشتر از او مردم پسند است اما عقلایی نیست چرا که ایده گرفتن مالیات بر ثروت از نوعی که پیکتی می گوید، ایده ای کاملا ضد تولیدی است.

بلومبرگ نیز نوشت: ایده گرفتن مالیات مطرح شده توسط پیکتی کمکی به طبقه متوسط امریکایی نمی کند.

این کتاب 23.97 دلاری 696 صفحه ای به زبان انگلیسی است که می توانید در این لینک جزییات آن را ببینید.{لینک}

خبر مرتبط: کتاب اقتصاددان فرانسوی، امریکا را به هم ریخت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها