پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲

امیرسرتیپ حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در آیین رونمایی از 12 اثر تازه‌نشر ارتش گفت: شهیدان حقوق بسیاری بر ما دارند که نوشتن درباره‌شان از مهمترین آن‌هاست._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آیین رونمایی از 12 عنوان اثر تازه‌نشر ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز، 22 اسفند 92 با حضور امیر سرتیپ داوود کاظمی، رییس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش، امیر سید ناصرحسینی، جانشین هیات معارف جنگ شهید صیاد، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش و علی شجاعی صایین، رییس اداره کتاب جمهوری اسلامی ایران در سالن شهید مطهری ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

امیر کاظمی در این مراسم، با اشاره به اهمیت کتابخوانی نزد مقام معظم رهبری گفت: ایشان بر اهمیت ثبت خاطرات فرماندهان و شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی تاکید دارند و بر همین اساس، با دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران 12 عنوان کتاب تازه‌ در زمینه خاطرات و رشادت‌های شهیدان و ایثارگران نیروی زمینی ارتش منتشر شد تا فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده منتقل شود.

دکتر شهره شمشادیان، فرزند شهید شمشادیان دیگر سخنران این آیین بود که دلنوشته‌ای درباره پدر شهیدش را برای حاضران خواند. در بخشی از متن دلنوشته وی چنین آمده بود: «بابای بهترینم، ای سوخته بر پهنه جهان خاکی! ای که تمامی ذرات وجودم سال‌های سال تشنه به فراغ دیدار توست. پاهای ناتوانم به امید دویدن به سویت که از سفر بیایی... ولی تو، ای همیشه زنده تاریخ! بدان که بی‌تو سوزان‌ترین آه حسرتم، جهان را به آتش خواهد کشید... تو یک‌بار سوختی ولی من، روزی هزار بار. بگذار بگویم که بیگانه با یک نوازش پدرانه توام....»

امیر سرتیپ حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در این برنامه با گرامیداشت روز شهید گفت: شهیدان دوران دفاع مقدس در سخت‌ترین شرایط امام خود را درک کردند. نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سه دلیلِ داشتن رهبری با صلابت، روح مجاهدت و پیروی مردم از ولایت در جغرافیای هستی، نظامی مقتدر است.

وی به مذاکره‌کنندگان پرونده هسته‌ای ایران توصیه کرد که بر مبنای همین پشتوانه قوی با صلابت پشت میز مذاکره بنشینند و ادامه داد: همه ما با شهیدان پیوستگی‌هایی هر چند کوچک داریم. به قول شهید آوینی «زمان ما را با خود برده است و این شهدا هستند که ماندگار شده‌اند». مسلما آن‌ها حقوق بسیاری بر گردن ما دارند که افراشته نگه داشتن پرچم باصلابت جمهوری اسلامی ایران یکی از وظایف ما در برابر آن‌هاست.

امیر حیدری از زنده نگه داشتن یاد شهیدان به عنوان دیگر حقی یاد کرد که بر عهده بازماندگان و افراد جامعه است و افزود: مبادا که به تصویر شهیدان نگاه کنیم و به یاد آن‌ها نیافتیم. نوشتن خاطرات شهیدان نیز از مهمترین اقدامات در راستای زنده نگاه داشتن باد شهیدان است. سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش گام‌های خوبی در این زمینه برداشته است. نیروی زمینی ارتش 46‌هزار شهید دارد که  باید یاد همه آنان را گرامی بداریم.

وی توصیه کرد که در معرفی شهیدان به جامعه آن‌چه در توان است، به کار گرفته شود و با اشاره به قسم خوردن خداوند به «قلم» گفت: بنابراین، به راستی چه نوشتنی مهمتر از یاد شهیدان است؟ نویسندگان در این زمینه مرارت‌های بسیاری می‌کشند. آن‌ها بدانند که اقدام‌هایشان پشتوانه الهی دارد. استعداد و قلم نویسندگان قابل تبریک است و نویسندگان باید با یادکرد شهیدان زکات استعداد خود را بپردازند.

در پایان این مراسم از کتاب‌های «نبرد آهنگران»، با موضوع زندگی شهید بهرام رحیمی و نویسندگی حمید گله‌داری، «عسلی»، با موضوع زندگی شهیدان سرتیپ دوم قنبر قنبر زاده و سروان خلبان امیر هوشنگ قنبر زاده به قلم مهدیه منتظری، «پرواز به سوی بی‌نهایت»، با موضوع زندگینامه خلبانان بالگردهای هوانیروز نوشته محسن صادق نیا، «خط قرمز» با موضوع گروه‌های امداد و بهداشت و درمان اثر زهرا پورقربان، «روزی از آن روزها»، با موضوع دسته‌های خمپاره‌انداز و نویسندگی سعید اطهری فرد، «مرخصی اجباری» با موضوع مین‌یابی و مهندسی و پاکسازی به قلم فاطمه دانشور جلیل، «آن دیگری» با موضوع گروه‌های آماد، پشتیبانی و تدارکات نوشته مریم قاسمی، «قبل از سپیدی» با موضوع زندگی سرهنگ رفیع غفاری نوشته ثریا منصور بیگی ، «قلقلک» با موضوع خانواده‌های رزمندگان و نویسندگی ناهید نیک‌بین، «خواب‌های دنباله‌دار» با موضوع شهید یوسف حیدری به قلم مجتبی حبیبی، «گردان شهادت» با موضوع گردان‌های شهادت و نویسندگی حمید گله‌داری و کتاب «صید و صیاد» با موضوع زندگی شهید علی صیاد شیرازی و به قلم محسن صادق‌نیا، رونمایی و از خانواده شهیدان این آثار و نویسندگان این کتاب‌ها قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها