سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲
هزار تومان اعتبار به ازای هر 19 کودک ایرانی وجود دارد

محمد سرشار گفت: حوزه هنری کودک و نوجوان در حال حاضر به ازای هر 19 کودک و نوجوانی که در سطح کشور وجود دارد هزار تومان اعتبار دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم سالگرد یک‌سالگی حوزه هنری کودک و نوجوان، امروز، سه شنبه 6 اسفند 93 با حضور محسن مومنی شریف، حجت‌الاسلام مهدی خاموشی، مرتضی گودرزی دیباج، حسن دولت‌آبادی، رحمت امینی، محمد سرشار، محمد حمزه زاده، محمد امیرخانی، عزت الله الوندی، عادل بزدوده، خانواده مرحوم امیر حسین فردی، گیتی خامنه، استاد حكیمی حسن دولت آبادی و جمعی از نویسندگان، شاعران و تصویرگران کودک و نوجوان با اجرای سید جواد هاشمی در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

رییس حوزه هنری کودک و نوجوان در این مراسم گفت: یکی از واقعیت‌هایی که در کشور ما وجود دارد و زنگ خطرش را رهبر معظم انقلاب اسلامی به صدا درآورد، اهمیت زاد و ولد در کشور بود که دچار تغییراتی شده بود و کاهش یافته بود.
 
محمد سرشار افزود: پیش بینی می‌شود در سال 1404 جمعیت کشور به 88 میلیون نفر برسد. این افزایش جمعیت حاکی از آن است که جمعیت نوجوان زیر 19 سال در کشور که اکنون 17 میلیون و 800 هزار نفر است به 27 میلیون و 800 هزار نوجوان برسد.

وی ادامه داد: این حجم گسترده و وسیع مخاطب در عرصه کودک و نوجوان نیازمند کار و فعالیت بسیار گسترده‌ای است. ما معتقدیم که در هرم ساختار فرهنگی کشور، حوزه هنری کودک و نوجوان باید در مسیر آفرینش و تولید فعالیت کند.

سرشار افزود: حوزه هنری کودک و نوجوان در حال حاضر به ازای هر 19 کودک و نوجوانی که در سطح کشور وجود دارد دارای هزار تومان اعتبار است که قطعاً برای این جمعیت 17 میلیونی کافی نخواهد بود اما سعی کردیم که اگر پول نداریم از مغزمان استفاده کرده و فکر کنیم که چگونه می‌توانیم اعتبار موردنیازمان را از بخش خصوصی کسب کنیم. 

وی تصریح کرد: طبق رایزنی‌هایی که طی یکسال گذشته با بخش خصوصی داشتیم، توانستیم 80 درصد از عملیات فرهنگی در حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان را به پیش ببریم و تنها 21 درصد از این عملیات از محل اعتبارات حوزه هنری انجام شد.

وی افزود: شیوه مصرف تولیدات فرهنگی در مخاطبان ما شیوه مطلوبی نیست و کودکان وقت زیادی را در طول روز صرف اینترنت، ماهواره، تلویزیون و بازی‌های کامپیوتری می‌کنند در حالی که هیچ فعالیت فیزیکی ندارند. 

سرشار ادامه داد: برای جذب کودکان به سمت کتابخوانی ابتدا باید علایق آنها را بیابیم و برحسب آن کتاب‌هایی که در آن زمینه منتشر شده را برای آنها خریداری کرده و از آنها بخواهیم که برای آشنایی بیشتر با چیزهای مورد علاقه‌شان آن کتاب‌ها را بخوانند.

وی در پایان صحبت‌هایش از پایگاه اینترنتی حوزه هنری کودک و نوجوان به نشانی hhkoodak.ir رونمایی کرد.

مراسم سالگرد یک‌سالگی حوزه هنری کودک و نوجوان، امروز، سه شنبه 6 اسفند 93 با اجرای سید جواد هاشمی در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها