سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
کودکان نباید به تخیل بپردازند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر این‌که کودکان و نوجوانان نباید به تخیل بپردازند، تصریح کرد: کسانی تخیل را وارد می‌کنند که اسطوره ندارند و ما سرشاریم از اسطوره‌های ارزشمندی که می‌توان آن‌ها را به کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ مراسم سالگرد یک‍‌سالگی حوزه هنری کودک و نوجوان، امروز، سه شنبه 6 اسفند 93 با حضور حجت‌الاسلام مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ محسن مومنی شریف، رئیس حوزه هنری؛ محمد سرشار، مدیر حوزه هنری کودک و نوجوان، حسن دولت آبادی و جمعی از نویسندگان، شاعران و تصویرگران کودک و نوجوان در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم در سخنانی گفت: همیشه آرزو داشتم به صورت تخصصی به کار کودک و نوجوان بپردازم و اقدامات انجام شده در حوزه هنری کودک و نوجوان نشان‌دهنده تحقق آرزوهایم در این زمینه بود.

حجت‌الاسلام مهدی خاموشی افزود: امیدواریم بتوانیم در این مسیر قوی‌تر و موثرتر از گذشته گام برداشته و در جهت ارتقای ادبیات کودک و نوجوان حرکت کنیم.

وی ادامه داد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای شورای انقلاب فرهنگی بر اهمیت تولید انیمیشین، آثار عروسکی، کتاب و بازی‌های مناسب برای کودکان و نوجوانان تاکید کردند، باید به ادبیات و رمان کودک و نوجوان توجه شود.

حجت‌الاسلام خاموشی تصریح کرد: ما هرگز ادعای بی‌نقص بودن در کارها را نداریم ولی همواره سعی کرده‌ایم تا جایی که ممکن بوده نقایص را برطرف کنیم و کاری را انجام دهیم که ماندگار باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به مجموعه «شکرستان» گفت: مجموعه «شکرستان» از جمله تولیدات موفقی بوده که با اقال عمومی مواجه شده است. لذا برگزاری جلساتی برای نقد و بررسی اقدامات انجام شده از ابتدا تا به حال در این مجموعه و بیان دلایلی که سبب شد این مجموعه با اقبال عمومی مواجه شود بسیار مفید و موثر خواهد بود.

حجت‌الاسلام خاموشی در ادامه با اشاره به انقلاب اسلامی یادآوری کرد: ما میراث عظیم انقلاب اسلامی را داریم که نظام سلطه را با خود درگیر کرده و این نظام نمی‌داند با این پدیده چکار کند. همچنین ما ملتی داریم که با جان و خون خود از این میراث واقعی و ماندگار دفاع می‌کنند بنابراین باید آن را پاس بداریم و به نشرش کمک کنیم.

حجت‌الاسلام خاموشی با تاکید بر این‌که کودکان و نوجوانان نباید به تخیل بپردازند تصریح کرد: کسانی به تخیل می‌پردازند که اسطوره ندارند و ما سرشاریم از اسطوره‌های ارزشمندی که می‌توان آنها را به کودکان و نوجوانان معرفی کرد.

وی با نقل روایتی از روزنامه كیهان مبنی بر تشریح شهادت نوجوان 11 ساله‌ای در دفاع از خانواده خود، گفت: دفاع ارزش تقدیس دارد؛ نسل ما باید مسوولیت پذیری، تدین، انقلاب اسلامی و آرمان های بزرگانی همچون امیر حسین فردی را پیش ببرد و به نسل بعدی نیز انتقال دهد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این‌که میراث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردار است و باید محفوظ بماند، اظهار کرد: حوزه هنری کودک و نوجوان در حال حاضر رسالت بسیاری سنگینی بر عهده دارد و باید این رسالت را به زبان ساده و کودکان به بچه‌ها انتقال دهد.

وی ادامه داد: نباید فقط برای کودکان و نوجوانان داستان، شعر و رمان تهیه کرد. آنها را باید با واقعیت‌ها آشنا کرد و فلسفه را به آنها آموخت. کودکان می‌توانند فلسفه را خیلی راحت درک کنند. آنها واقعیت‌ها را می‌فهمند و نیازی نیست فقط برایشان داستان و شعر بگوییم. حوزه هنری باید تلاش کند تا علاوه بر کیفیت آثار حجم آنها نیز افزایش پیدا کند.

مراسم سالگرد یک‌‍‌سالگی حوزه هنری کودک و نوجوان، امروز، سه شنبه 6 اسفند 93 در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها