سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
نشان جشنواره شهید غنی‌پور رونمایی شد

نشست خبری جشنواره شهید حبیب غنی‌پور، صبح امروز (سه‌شنبه 9 بهمن) با حضور محمد ناصری، دبیر و ابراهیم زاهدی مطلق از داوران این جشنواره، در مسجد جوادالائمه برگزار و در حاشیه این مراسم از نماد سیزدهمین دوره جشنواره شهید حبیب غنی‌پور رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمد ناصری در این ابتدای این مراسم گفت:سابقه فعالیت مسجد جوادالائمه به حدود 30 سال پیش باز می‌گردد و دوستان عضو شورای نویسندگان از سال‌‌های قبل از انقلاب اسلامی چنین جریانی را بنا کردند و سال 59 هم نخستین کتاب بچه‌های مسجد منتشر شد که بعدها در تجدید چاپ به «سوره بچه‌های مسجد» تغییر نام داد.

ناصری ادامه داد: جشنواره شهید غنی‌پور به ماهیت داستان و اثر توجه دارد و همه فعالیت اجرایی آن توسط اعضای شورای نویسندگان مسجد انجام می‌شود. ما با توجه به ماهیت مستقل و مردمی‌ این جشنواره تهیه کتاب‌ها را نیز به عهده داوران گذاشتیم! البته داوران ما کارشناس و صاحب نظر در حوره کتاب و ادبیات به شمار می‌روند و کتاب‌هایی تهیه می‌کنند که دست‌کم معیارهای لازم جشنواره را داشته باشد. مطلعم داوران آثاری را که حتی کمترین احتمال رسیدن به مراحل بالای داوری را نیز داشته‌اند، لحاظ کرده‌اند.

دبیر سیزدهمین جشنواره ادبی شهید غنی‌پور مهم‌ترین ویژگی جشنواره را اعتماد مردم به آن دانست و عنوان کرد: با انتخاب خودمان مهر تاییدی بر این اعتماد می‌زنیم و به این ترتیب موضوعی مانند جوایز نقدی جشنواره برای ما بی معنی است. امسال نشانی برای جشنواره طراحی شده است که به جای هدیه نقدی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

وی اضافه کرد : این نشان بر مبنای یک نقش اسلیمی تهیه شده است که در آن لوگوی شورای نویسندگان مسجد جواد الائمه(ع) قرار دارد و در میان آن هم نقشی با استفاده از طلای 24 عیار نصب شده است. متاسفانه به دلیل مستقل بودن جشنواره، از همکاری با سازمان‌ها و یا نهادهای فرهنگی که قصد دارند در برگزاری جشنواره مشارکت کنند معذوریم اما این نهادها می‌توانند در صورت تمایل از اثر و یا نویسنده برگزیده ما قدردانی کنند.

ناصری درباره شادروان امیرحسین فردی اظهار کرد: روح شادوران فردی به ما این الهام را داد که جلساتمان را برگزار کنیم و بر همین اساس شورای نویسندگان دوباره جلسات داستان‌خوانی را به راه انداخت.

دبیر سیزدهمین جشنواره غنی پور درباره آیین پایینی این جشنواره توضیح داد: مراسم اختتامیه دوشنبه 12 اسفند بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جواد الائمه برگزار می شود . در این مراسم فیلم مستندی از شهید غنی‌پور نمایش داده می شود و فیلم سخنرانی سال گذشته امیرحسین فردی در دوره دوازدهم هم پخش خواهد شد.

وی همچنین درباره داوری‌های این جشنواره عنوان کرد: ملاک قضاوت ما کتاب خوب است و از آنجا که جشنواره حرفه‌ای است، ملاک ما انتخاب بهترین کتاب است.

ابراهیم زاهدی مطلق، از داوران این دوره جشنواره هم در قسمتی از نشست خبری سیزدهمین جشنواره شهید حبیب غنی‌پور گفت: این جشنواره همیشه مدیون رسانه‌هایی بوده است که پوشش آن را جدی گرفته اند.تلاش ما این است که جشنواره، اثری را به عنوان کتاب برتر انتخاب کند که خانواده‌ها آن را بخرند. ما در این جشنواره به کتاب خوب جایزه می‌دهیم نه نویسنده.

وی افزود: تنوع ناشران و کتاب‌ها در فهرست نامزدهای نهایی، نشانه آن است که ما اثرخوب را انتخاب می کنیم. همه نویسندگانی که در فهرست نامزدهای جشنواره قرار می گیرند از نظر ما برگزیده‌اند. ما در این جشنواره نمی‌خواهیم دل کسی را به دست بیاوریم، بلکه می‌خواهیم به آثار خوب جایزه بدهیم و معرفی‌شان کنیم./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها