یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
سومین صدرنشینی برای «اختراع بال‌ها»

در هفته ای که گذشت تنها دو کتاب جدید به فهرست پرفروش‌های آمریکا وارد شد و با پایان یافتن صدرنشینی «سهره» سایر آثار نیز در رده‌های مختلف جدول جابه جا شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از نیویورک تایمز، «اختراع بال‌ها» به قلم سو مانك كيد، بار دیگر به عنوان بهترین کتاب هفته انتخاب شد و به این ترتیب این کتاب با چهار بار حضور در جدول پرفروش‌ها موفق شد تا در سه نوبت عنوان صدرنشین را از آن خود کند.

ماجرای این کتاب که توسط انتشارات وايكينگ منتشر شده در قرن نوزدهم مي‌گذرد و از جشن تولد یازده سالگي دختري ثروتمند به نام سارا گريمك آغاز مي‌شود كه يك برده به عنوان هديه تولدش مي‌گيرد. سارا از همان كودكي با برده‌داري مخالف است و در طول 35 سال زندگي با اين برده، با برده داری و آزادی حقوق زنان مبارزه می کند.

«سهره» اثر دونا تارت نیز كه 15 هفته است در این جدول حضور دارد، این بار دومین کتاب هفته شد. اين اثر از سوی انتشارات ليتل براون روانه بازار شده و داستان پسري 13 ساله به نام تئو را نقل مي‌‌كند كه در حادثه‌اي مادرش را از دست مي‌دهد، اما خودش زنده مي‌ماند. وي به عالم هنر كشيده شده و قاچاق يك تابلو از موزه هنر متروپوليتن برايش دردسرساز مي‌شود.

 «زندگی آرام با خرده‌های نان» نوشته آنا کوئیندلن که توسط انتشارات راندوم هاوس روانه بازار کتاب شده، در بدو ورود به این جدول در رده سوم قرار گرفت. یک عکاس که در حال طی کردن دوران سالمندی است، کلبه ای روستایی اجاره می کند و جرقه‌هایی از امید و خلاقیت را در زندگی خود می‌یابد.

چهارمین ردیف این لیست نیز به «نخستين عشق» تعلق گرفت كه جيمز پترسون آن را با همكاري اميلي رايموند نوشته است. انتشارات ليتل این کتاب را روانه کتابفروشی ها کرده است و در آن، داستان دختري 16 ساله به نام الكسي مور نقل مي‌شود كه براي نخستين بار با بهترين دوستش به كراس كانتي سفر مي‌كند درحالي كه دلش مي‌خواهد رازي را به او بگويد و...

جان گریشام نویسنده مطرح آمریکایی برای پانزدهمین بار با کتاب «ردیف درخت‌های افرا» در ردیف نویسندگان برتر قرار گرفت و پنجم شد. اين كتاب كه با همكاري انتشارات دابلدي منتشر شده‌، ادامه رمان پرفروش «زمانی برای کشتن» است و در آن ماجراي دعواي وارثان به دنبال وصيتنامه مردي ثروتمند روايت مي‌شود و...

جایگاه «نخستين تماس تلفني از بهشت» به قلم میچ آلبوم نسبت به هفته گذشته تغییری نداشت و باز هم این اثر عنوان ششمین کتاب هفته را از آن خود کرد. اين كتاب را انتشارات هارپر منتشر كرده و داستاني را در يك شهر كوچك در ميشيگان روايت مي‌كند. زنگ تلفن به صدا درمي‌آيد و صدايي از بهشت با آنان سخن مي‌گويد و...

یکی از موفق ترین کتاب های این لیست، «دختر گمشده» اثر گيلان فلين است که توسط انتشارات کراون به چاپ رسیده و 74 هفته از حضور آن در این لیست می‌گذرد و همچنان طرفدار دارد. در این اثر که هفتمین کتاب هفته شد زني در پنجمين سالگرد ازدواجش ناپديد مي‌شود و انگشت اتهام به سوي شوهرش نشانه مي‌رود.

هشتمین ردیف جدول نیز به کتاب تازه وارد «یک افسر و یک جاسوس» نوشته رابرت هریس تعلق گرفت که توسط انتشارات ناپف منتشر شده است. ماجرای کتاب در پاریس و سال 1895 می‌گذرد. یک افسر پلیس با نام آلفرد دریفوس به اتهام جاسوسی برای آلمان به جزیره ای دوردست و متروکه تبعید می‌شود ولی باز هم جاسوسی ها ادامه دارد و جورج پیکارت رییس آژانس ضد جاسوسی که بر مجرم بودن دریفوس پافشاری می کرد حالا برای تبرئه کردن وی می‌جنگد.

نهمین ردیف این جدول نیز از آن «قدرت یگان» اثر مشترک تام کلانسی و مارک گرینی شد كه توسط انتشارات پوتنام به چاپ رسیده است. ماجراي آن نیز درباره جک ریان است كه همراه پسرش که مامور مخفی ضداطلاعات و فردی خبره است، تلاش می‌کنند از راز مردی اهل روسیه که بسیار قدرتمند است پرده بردارد.

«زير پهنه آسمان پرستاره» اثر نانسي هوران نیز عنوان دهمین کتاب هفته را به خود گرفت. ماجرای این کتاب که توسط انتشارات بالنتين منتشر شده، درباره مشكلات ازدواج شخصيت اصلي كتاب يعني لوئيس استيونسون است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها