چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۶
قرآن بهترین الگوی اقتصاد اسلامی است

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: تمام آموزه‌های قرآنی و روایات در همه مسایل به ویژه اقتصاد بهترین الگو هستند، چرا که اسلام دین عمل است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم رونمایی از کتاب «اقتصاد مقاومتی؛ زمینه‌ها و راهکارها» عصر امروز(چهارشنبه) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، آیت‌الله عباسعلی اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و مولف کتاب، و جمعی از نویسندگان این حوزه در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد. 

آیت‌الله عباسعلی اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در مراسم رونمایی از کتابش عنوان کرد: اسلام عزیز و مظلوم در همه مسایل اجتماعی عالی‌ترین رهنمون‌ها را ارایه کرده است و اگر ملتی بهترین رهنمودها را در آیین خود داشته باشند ولی به آن عمل نکنند، آیا می‌توان انتظار داشت چنین ملتی به پیروزی دست پیدا کنند؟ 

وی گفت: اقتصاد جامعه ما یک مشکل بیرونی و دو مشکل درونی دارد. مشکل بیرونی جامعه ما آن است که مسلمانان به دلیل درک نکردن صحیح معنای اصلی زهد و بی‌توجهی به دنیا دست روی دست گذاشته‌اند و نسبت به ثروت درونی خود بی‌تفاوت شده‌اند و به دشمن فرصت داده‌اند تا این ثروت را تصاحب کند. 

وی درباره مشکل بیرونی اقتصاد کشور ما گفت: سوء مدیریت، سهل‌انگاری وعملکردهای نادرست و مملو از بی‌دقتی، از جمله مشکلات درونی اقتصاد کشور ما است و باید با شعار «ما می‌توانیم» به رشد اقتصادی جامه عمل بپوشانیم و برای عملی شدن این موضوع مهم، علم و آگاهی را به جامعه عرضه کنیم. 

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: حضرت علی(ع) برای مدیریت عالم طرح دارد و پیامبر اکرم(ص) با «ان هذا‌ القرآن یهدی للتی هی اقوم» این طرح را بیان کرده بودند، چرا که اسلام پابرجاترین روش زندگی را ارایه می‌دهد. 

آیت‌‌الله اختری اظهار داشت: برخی از افراد آن‌قدر به‌روز می‌نویسند که نمی‌توان از نوشته‌‌های آنان به مبانی اسلام پی‌برد و بعضی از افراد هم که با دید اسلامی می‌نویسند، تا اندازه‌ای خشک می‌نویسند که نمی‌توان به مطالب استناد کرد. ما سعی کرده‌‌ایم آیات و روایات را با مسایل روز جامعه تطبیق دهیم.

حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در ادامه نشست با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی از تاکیدات مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنا است که در شرایط تحریم و فشار اقتصادی اقتصاد بتواند موجب رشد و شکوفایی کشور شود.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور طبیعی با غرب و شرق دنیا وارد چالش‌هایی اساسی شدیم، گفت: اقتصاد مقاومتی مساوی با اتکا ملت به منابع خود است که منجر به تولید ثروت می‌شود. اگر قدرت خزانه و پول ملی بالا برده شود، می‌توان با تکیه بر کار و تولید ملی در جریان نبرد اقتصادی موفق و پیروز بود.

وی افزود: راه برون‌رفت از وضعیت فعلی در سخنان مقام معظم رهبری نهفته است، چرا که ایشان معتقدند با تکیه بر نیروی خودی و بدون امید به بیگانه و نیروهای برون مرزی می‌توان همه مشکلات کشور را حل کرد.


کتاب «اقتصاد مقاومتی؛ زمینه‌ها و راهکارها» با هدف تنظیم مباحث اقتصادی با اتکا به مبانی اسلامی نگاشته شده است. نویسنده در این کتاب ارتباط مسایل  اقتصادی مورد ابتلای جامعه با مبانی اسلامی را به چالش می‌کشد. این کتاب از سوی انتشارات امیرکبیر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط