شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
«نامه‌های فلیکس» به چاپ دوم رسید

کتاب«خرگوش کوچولو به سفر دور دنیا می‌رود» از مجموعه کتاب‌های «نامه‌های فلیکس» توسط انتشارات زعفران به‌چاپ دوم رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب«خرگوش کوچولو به سفر دور دنیا می‌رود» نخستین کتاب از مجموعه کتاب‌های «نامه‌های فلیکس» اثر آنت لنگن و تصویرگری کنستانزا دروپ با ترجمه محبوبه نجف‌خانی برای گروه سنی «ب» و «ج» یک مجموعه خاص و متفاوت با سایر آثار حوزه کودک است که بچه‌ها را به تحقیق و پژوهش ترغیب می‌کند.

این کتاب که دارای موضوع تخیلی است، در سال 91 توسط واحد کودک انتشارات زعفران منتشر شد و بعد از سپری شدن مدت کوتاهی به چاپ دوم رسید.

ماجراجویی‌های که فلیکس در این کتاب و حکایت‌هایی که او برای دوستش«سوفی» از مکان‌های جدیدی که دیده، آداب و رسوم، پوشش‌ها، فرهنگ مردم، ساختمان‌ها و سایر دیدنی‌های آن کشورها تعریف می‌کند، کودک را به تحقیق بیشتر در مورد موضوعات پیرامونش تشویق می‌کند.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «سوفی دلش می‌خواهد درباره جایی که فلیکس است بیشتر بداند. سوفی و بابا سراغ فرهنگنامه می‌روند و صفحه مربوط به لندن را درمی‌آورند و می‌خوانند: «لندن پایتخت بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی، در دو طرف رودخانه تیمز قرار دارد، جمعیت آن تقریبا هفت میلیون نفر است و محل سکونت خانواده سلطنتی است. این شهر 1600 کلیسای بزرگ و کوچک و همچنین قلعه دارد که شامل برج لندن و مجلس است...»

در پشت جلد این کتاب نوشته شده است: «وقتی سوفی از تعطیلات برمی‌گردد، توی فرودگاه اتفاق بدی می‌افتد. فلیکس، خرگوش عروسکی بامزه سوفی، گم می‌شود. مدتی بعد، از لندن برای سوفی نامه‌ای می‌رسد-نامه‌ای از طرف فلیکس! و این اولین نامه‌ای است که خرگوش عروسکی سوفی از سفر دور دنیا برای او می‌فرستد. روزهای بعد خرگوش کوچولو نامه‌های دیگری از جاهای مختلف دنیا می‌فرستد. توی این نامه‌ها او اطلاعات زیادی درباره سرزمین‌ها و مردمی که دیده می‌دهد.»

در این کتاب مخاطب علاوه بر این‌که یک داستان لطیف درباره دوری دو دوست از یکدیگر و احساس آن دو به هم می‌خواند، با سرزمین‌های دیگر و چگونگی نامه‌نگاری آشنا می‌شود. ویژگی جالب دیگر کتاب شکل ظاهری آن است. نامه‌های فلیکس هر یک درون یک پاکت جداگانه درون کتاب قرار دارد یا کارت‌هایی که فلیکس برای سوفی به ارمغان آورده، در چمدان فلیکس قرار داده شده است.
 
کتاب«خرگوش کوچولو به سفر دور دنیا می‌رود» در قالب 35 صفحه به بهای 150 هزار ریال با قطع خشتی بزرگ توسط انتشارات زعفران به‌چاپ دوم رسیده است.

خبرنگار: مریم معمار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها