شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷
96 عنوان کتاب جدید در حوزه علوم عملی منتشر شد

بخش کتابداری و اطلاع‌رسانی خانه کتاب،‌ در گزارش هفتگی خود از اخبار حوزه نشر در هفته ابتدایی دی‌ماه (30 آذر‌ماه تا چهارم دی‌ماه) از انتشار 926 عنوان کتاب در 12 حوز‌ه‌ مطالعاتی خبر داد. براساس این گزارش، در حوزه‌ علوم عملی 96اثر به بازار نشر عرضه شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بر اساس این گزارش،‌ تعداد 96 عنوان کتاب در حوزه علوم عملی منتشر شده است که از این میان 81 عنوان تالیفی و 15 کتاب نیز حاصل تلاش مترجمان است. در مجموع در حوزه عملی،‌ 88 عنوان کتاب برای نخستین‌بار به بازار نشر عرضه شده‌ و هشت اثر نیز تجدید چاپ شده‌اند.

ناشران تهرانی پیشی گرفتند
در این مدت، سهم ناشران تهرانی در حوزه انتشار آثار علوم عملی 69 عنوان و سهم ناشران شهرستانی 27 کتاب بوده که در مقایسه با هفته گذشته، ناشران تهرانی توانستند از ناشران شهرستانی پیشی بگیرند.

یک اثر در حوزه علوم طبیعی و ریاضیات تجدید چاپ شد 
براساس گزارش خانه کتاب، در حوزه علوم طبیعی و ریاضیات، 30 عنوان کتاب منتشر شده که از این تعداد 28‌ عنوان به همت نویسندگان ایرانی تالیف شده و دو اثر نیز به قلم مترجمان‌ به فارسی برگردانده شده است.
 
در این حوزه تنها یک اثر به چاپ مجدد رسیده و 29 اثر نیز نخستین‌بار به بازار نشر عرضه شده‌اند. در حالی‌که ناشران تهرانی در این مدت در حوزه علوم طبیعی و ریاضیات 23 اثر را تولید کرده‌اند. ناشران شهرستانی تنها هفت عنوان کتاب را در این حوزه به بازار نشر کرده‌اند.

شاخص‌های آماری 
براساس شاخص‌های آماری منتشر شده از سوی خانه کتاب، در روزهای پایانی آذرماه، کتاب «ارتدونسی نوین (پرافیت 2013)» نوشته هنری دبلیو و ترجمه محمد باصفا، به بهای یکصد و 20 هزار تومان، به‌عنوان گران‌ترین کتاب معرفی شد. این اثر، به همت انتشارات بهسرو به بازار نشر عرضه شده است. 

همچنین «روش‌های بازتوانی در نارسایی قلب با رویکرد مراقبتی برای مددجویان»‌ نوشته ربابه معماریان،‌ با چاپ تنها 50 نسخه، به‌عنوان کتاب با کمترین شمارگان و «فرهنگ پزشکی دورلند انگلیسی 2013» با یک‌هزار و 760 صفحه، به‌عنوان کتاب دارای بیشتربن تعداد صفحات، معرفی شدند.

در حوزه کتاب‌های درسی و کمک آموزشی نیز، کتاب «تابع نمایی لگاریتم» نوشته محمد ایرانی،‌ با چهار هزار تومان، عنوان ارزان‌ترین کتاب را از آن خود کرد. عنوان گران‌ترین کتاب این حوزه نیز به «ریاضیات تجربی جامع کنکور» نوشته سروش موئینی با بهای 34 هزار و 800 تومان رسید.

براساس این گزارش، کمترین و بیشترین شمارگان نیز به ترتیب به کتاب‌های «اصل حسابداری» نوشته فاطمه مقصودی با 200 نسخه و «کتاب جامع ریاضی گراد پایه ابتدایی» نوشته مریم اسحاقیان با 10 هزار نسخه، اختصاص دارد.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها