یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
میچ آلبوم به صدرنشینی گریشام پایان داد

در هفته ای که گذشت سه کتاب جدید به فهرست آثار پرفروش آمریکا وارد شد و در میان این کتاب ها نام نویسندگانی صاحب نام مانند میچ آلبوم و پاتریشیا کورنول هم دیده می شود و صدرنشینی جان گریشام نیز پایان یافته است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از نیویورک تایمز، «نخستين تماس تلفني از بهشت» نوشته ميچ آلبوم صدرنشين کتاب‌های پرفروش آمریکا شد.

ماجراي اين كتاب كه از سوی انتشارات هارپر منتشر شده‌است، در يك شهر كوچك در ميشيگان رخ مي دهد. زنگ تلفن به صدا درمي آيد و صدايي از بهشت با آنان سخن مي گويد. چيزي كه برخي هم آن را يك شوخي مي دانستند و...

دومين رديف فهرست كتاب‌هاي پرفروش ازآن نويسنده نامدار جان گريشام شد. وي كه پس از سه هفته صدرنشيني يك پله سقوط كرده‌است با كتاب «ردیف درخت‌های افرا» باز هم خوش درخشيد. در اين كتاب كه توسط انتشارات دابلدي روانه بازار شده و ادامه‌ای است بر رمان پرفروش «زمانی برای کشتن»، باز هم جیک بریگانس به عنوان وكيل حضور دارد. مرد ثروتمندی  كه از سرطان ريه رنج مي‌برد، پس از حلق‌آويز كردن خود بر درخت افرا، در وصيت‌نامه‌اش تقريبا همه چيز را براي خدمتكار سياه‌پوست خود مي‌گذارد و اين آغاز دعوا میان وارثان وی است.

سومین جایگاه جدول نیز به «گردوغبار» به قلم پاتریشیا کورنول اختصاص یافت. این کتاب که توسط انتشارات پوتنام روانه بازار نشر شده‌است، درباره قتل یک مهندس کامپیوتر است و باز هم اسکارپتا در آن نقش آفرینی می کند.

کتاب تازه وارد «آتش سفید» که توسط داگلاس پترسون و لینکلن چایلد با کمک انتشارات گراند سنترال به بازار آمده‌است، چهارمین کتاب هفته شد. در این اثر مشخص می شود که مرگ چندین کارگر معدن در 150 سال پیش با یک ماجرای آتش سوزی عمدی در پناهگاهی واقع در کلرادو ارتباطی مستقیم دارد.

دونا تارت نویسنده پرفروشی که هفته گذشته سومین ردیف را ازآن خود کرده بود، این بار با کتاب «سهره» پنجمین نویسنده برتر هفته شد. انتشارات ليتل براون اين كتاب را روانه بازار کرد و در آن، داستان پسري 13 ساله به نام تئو نقل مي‌ شود كه در حادثه‌اي مادرش را از دست مي‌دهد، اما خودش زنده مي‌ماند. وي به عالم هنر كشيده شده و قاچاق يك تابلو از موزه هنر متروپوليتن برايش دردسرساز مي‌شود.

استفن کینگ با «دکتر اسلیپ» یا «دکتر خواب» كه سابقه صدرنشینی در این فهرست را نیز داشت، این بار صاحب ششمین کتاب هفته شد. این اثر که توسط انتشارات «اسکرایبنر» (شاخه‌ای از انتشارات سیمون اند شوستر) منتشر شده‌است، ادامه‌ای بر رمان «درخشش» است که سال 1977 منتشر شد.

این بار « دره شگفتي» اثر ايمي تان که هفته پیش چهارمین کتاب هفته بود، بر سکوی هفتم ایستاد. در این کتاب که انتشارات اكو/هارپركولينز آن را روانه بازار کرده است، سرنوشت دو زن به هم گره مي خورد و ماجراهاي زندگي اين دو در طول چهاردهه روايت مي‌شود.

اما جایگاه « طولاني‌ترين گردش سواره» نوشته نيكولاس اسپاركز نسبت به هفته قبل تغییری نکرد و باز هم هشتم شد. در اين کتاب که از سوی انتشارات گراندسنترال منتشر شده‌است، زندگي دو نفر به طرزي غيرمنتظره با يكديگر گره می‌خورد. ايرا لوينسون که در91 سالگي از جراحات ناشي از يك سانحه رانندگي رنج مي‌كشد، به طور دایم همسرش روت را كه 9 سال پيش مرده‌است‌، در كنار خود مي‌بيند و چند مايل آن طرف‌تر هم سوفيا و لوك زوجی دیگر هستند كه به‌تازگي با هم آشنا شده‌اند. سوفيا روياهايي درباره آينده مي‌بيند که ذهنش را آشفته مي‌کند.

نهمین سکوی جدول نیز زیر پای «سراب» نوشته كليو كاسلر و جك دو برول قرار گرفت. این كتاب را كه انتشارات پوتنام راهي بازار نشر كرده‌است، درباره ناپديد شدن يك ناوشكن آمريكايي در سال 1943 است.

«آخرین دیدار در پمپ بنزین آل گرل» نوشته فاني فلگ نیز دهمین کتاب هفته شد. اين كتاب توسط انتشارات راندوم هاوس به بازار آمده‌است و در آن، يك زن جنوبي كه پس از ازدواج آخرين فرزندش به فكر استراحت و سفري طولاني همراه با همسرش است، دچار مشكلاتي مي شود. وي با شنيدن حرف‌هايي مجبور مي شود به گذشته مادرش رجوع كند. به روزهايي كه وي در پمپ بنزين خانوادگي خود با نام آل گرل فعاليت داشت و در ميانه جنگ دوم جهاني، چهار دختر اين پمپ‌بنزين را اداره مي كردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها