دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۶
سه‌گانه برازش مجموعه‌ای برای تبلیغ دین است

علیرضا مختارپور، نویسنده حوزه دین، در نشست معرفی مجموعه کتاب‌های سه‌گانه علیرضا برازش، درباره ویژگی این آثار گفت:‌ این مجموعه در زمره مکتوبات جدیدی محسوب می‌شود که در حوزه تبلیغ دین منتشر شده‌اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب‌های سه‌گانه «همه را دوست بداریم»،‌«عاشق تو»،‌«عاشق شو» اثر علیرضا برازش عصر دوشنبه، 22مهرماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، علیرضا مختارپور و علیرضا برازش در تالار گفت‌وگوی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی از سوی هیات کتاب این مجموعه معرفی شدند.

در این نشست علیرضا مختارپور،‌ نویسنده و منتقد، طی سخنانی با اشاره به سه‌گانه عاشق تو، عاشق شو، همه را دوست بداریم، اظهار کرد:‌ این مجموعه در دسته کتاب‌هایی قرار می‌گیرند که در حوزه تبلیغ دین نوشته‌ شده‌اند و اتفاقا سه‌گانه برازش به‌خوبی توانست هم مبلغ خوبی باشد و هم شرایط تبلیغ را توامان دارا باشد.

مختارپور با بیان این‌که «اساسا تبلیغ دین چیزی نیست که فقط با حرف زدن تحقق یابد» افزود: مبلغ دین باید هدف و عمل داشته باشد، چراکه اگر سخن گفتن صرف کافی بود، ما الان در مرحله پسابهشت قرار داشتیم. بنابراین، عمل در تبلیغ مسایل دینی رکن اصلی است و بعد از آن، روش مبلغ در رتبه بعدی قرار می‌گیرد.

نویسنده کتاب «آسمان در آیینه» ضمن انتقاد از رواج برخی فرقه‌های انحرافی گفت: متاسفانه امروز بسیاری از جوانان به علت وجود این فرقه‌ها و به هر دلیلی دیگر، دنبال ارتباط‌های شخصی با خدا و  جست‌وجوی ارتباط تک‌بعدی با اویند و این در حالی است که اسلام دینی همه‌جانبه‌نگر است.

وی افزود: کتاب‌های دینی تا حد امکان باید بر اساس نصوص دینی نوشته شوند و از حالتی پژوهشی برخوردار باشند تا جامعه و قشر جوان را با مفاهیم دین آشنا کنند. البته ممکن است برخی اشاره‌ای به میزان بالای تالیف کتاب‌های دینی اشاره کنند و خرده بگیرند و بگویند این روند ما را به سمت اخباری‌گری می‌برد، در حالی که به نظر من این برداشت صحیح نیست و بی‌انصافی است.

مختارپور با تاکید بر این‌که کتاب‌های دینی باید بر متون معتبر پایه‌گذاری شوند، اظهار کرد: در کنار این مولفه، بهره‌گیری از ادبیات پارسی و استفاده از سخنان بزرگان نیز می‌تواند در ارایه و اثربخشی آثار دینی نقش‌آفرین باشد.

همچنین در این نشست علیرضا برازش،‌ نویسنده سه‌گانه «همه را دوست بداریم»،‌«عاشق تو»،‌«عاشق شو» طی سخنانی گفت: این مجموعه در قالب سه ضلع شکل گرفته است که شامل رابطه ما با خدا،‌ رابطه خدا با ما و رابطه انسان‌ها با یکدیگر می‌شود.

وی ادامه داد: برای نگارش این مجموعه از 1999 حدیث و روایت بهره گرفته‌ام و از مجموع این احادیث چنین استنباط کردم که عشق در تمامی اضلاع هستی وجود دارد و مبنایی برای آفرینش مخلوقات مختلف از جمله انسان از سوی خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری، مدیر مجموعه سرچشمه نیز طی سخنانی با اشاره به مفاهیم و محتوای کتاب‌های سه‌گانه علیرضا برازش، گفت:‌ ویژگی این سه‌گانه آن است که سراسر از آیات و روایات اهل بیت(ع) بهره جسته و در عین حال، از زاویه‌ای بدیع به مساله عشق پرداخته است.

وی گفت: ‌نگاه برازش در این آثار شایان توجه است، چراکه او از موضع انفعال با موضوع برخورد نکرده است. از این نظر شاهد بودیم که این مجموعه چه آن زمان که به‌صورت یادداشت در روزنامه جام‌جم منتشر می‌شد و چه آن زمان که تبدیل به کتاب شد، همواره با استقبال مخاطبان همراه بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط