شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۸
بعضی وقت‌ها باید به زندگی فکر کنیم

رمان‌های «دیزی و دردسرهای باغ وحش» و «دیزی و دردسرهای زندگی» نوشته «کیس گرِی» با ترجمه مژگان کلهر منتشر شد. بخشی از موضوع داستان کتاب «دیزی و دردسرهای زندگی» درباره این است که بعضی وقت‌ها باید به زندگی فکر کنیم و فرصتی را برای این کار قرار دهیم.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، رمان «دیزی و دردسرهای باغ وحش» با تصویرگری «گری پارسونز»، برای گروه سنی «ب» و «ج» منتشر شد. 

م‍ژگان كلهر پيش‌تر درباره اين كتاب گفته بود: اين مجموعه از زبان دختري به نام ديزي روايت مي‌شود. در واقع او اتفاقاتي را كه برايش مي‌افتد، با زباني جذاب تعريف مي‌كند، براي مثال در كتاب «ديزي و دردرسرهاي باغ وحش» بری اتفاقاتي كه در روز تولدش و در يك باغ وحش مي‌افتد، توصیفاتی دارد و به طور غيرمستقيم اطلاعاتي را درباره‌ برخي حيوانات به مخاطب مي‌دهد.

این رمان انگلیسی، با موضوع طنز و در بیست فصل نوشته شده است. 

در این داستان دیزی دختر هفت ساله‌ای است که به دلیل کنجکاوی و شیطنت‌هایش، در موقعیت‌های مختلف قرار می‌گیرد و مسایل متفاوتی را تجربه می‌کند. 

دیزی در جشن تولد هفت سالگی‌اش کارت‌ها و هدیه‌های زیادی از دوستان و خانوادهاش دریافت کرد. میان این هدیه‌ها، بزرگترین و غافلگیر کننده‌ترین هدیه‌ای که دیزی ممکن بود از کسی بگیرد وجود داشت. با این هدیه دیزی می‌توانست به پنگوئن‌های باغ وحش غذا بدهد. 

در بخشی از این کتاب آمده است: «او گفت باغ‌وحش‌ها دوست دارند بازدیدکننده‌ها از حیوانات آن‌ها مراقبت کنند چون این کار کمک می‌کند که باغ‌وحش بهتر مراقب حیواناتش باشد.
خیلی از آدم‌ها شیرهای دریایی را قبول کرده بودند. فکر کنم چون آن‌ها واقعا صورت شیرینی دارند و شناگرهای خیلی خوبی بودند.»

داستان دیزی به این‌جا ختم نمی‌شود زیرا دردسرهای دیزی هنوز در راه هستند.

در پشت جلد کتاب آمده است: «دیزی عاشق هدیه‌های غافلگیرکننده است. به خصوص یک هدیه تولد غافلگیرکننده! مثل رفتن به باغ وحش!!!
در صفحات پایانی این کتاب فهرستی با نام مشکلات دیزی آمده که به همراه نماد و تصویری از هر مشکل، مسایلی که برای دیزی دردسرآور هستند، نشان می‌دهد.»

«دیزی و دردسرهای باغ وحش» در 200 صفحه مصور، با شمارگان دو هزار نسخه، به قیمت 9 هزار تومان و از سوی انتشارات پیدایش روانه بازار کتاب شد.

رمان انگلیسی «دیزی و دردسرهای زندگی» با موضوع طنز و در بیست و یک فصل، با تصویرگری «گری پارسونز»، برای گروه سنی «ب» و «ج» منتشر شده است. 

در داستان این کتاب نیز مادر دیزی به او گفته که در بعضی مواقع باید به زندگی فکر کنیم و فرصتی را برای این کار قرار دهیم اما دیزی می‌گوید یک گوشه نشستن و فکر کردن حوصله آدم را سر می‌برد. آیا دیزی می‌تواند با این موضوع کنار بیاید؟! 

در بخشی از این کتاب آمده است: «تا حالا با نی توی آب‌ میوه‌تان حباب درست کرده‌اید؟ با آب هم می‌شود این کار را کرد. با شیر هم خوب است. اما حباب‌های آب‌میوه بهترند.
یک‌بار سعی کردم توی میلک‌شیک هم این کار را بکنم اما مامانم بهم گفت مسخره‌بازی در نیاورم. 
عیب مسخره‌بازی این است که باعث می‌شود زخمی شوید. البته نه مسخره‌بازی با نی، بلکه با طناب‌بازی!» 

«ديزي و دردسرهاي بچه‌ گربه‌ها» و «ديزي و دردسرهاي كريسمس» ديگر عناوين اين مجموعه‌اند.

«كسي كه موهايم را شانه زد» و «ستاره‌ي كوچك و صلح بزرگ» از آثار اين نويسنده در حوزه تاليف هستند.

از اين نويسنده و مترجم مدتي پيش كتاب «هي! با من دوست مي‌شوي؟» توسط «شقايق قندهاري» به زبان انگليسي ترجمه و توسط كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منتشر شد.

«دیزی و دردسرهای زندگی» در 192 صفحه مصور، با شمارگان دو هزار نسخه، به قیمت 9 هزار تومان از سوی انتشارات پیدایش منتشر شده است.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها