سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
هفته کتابخوانی 2013  در وین آبانماه برگزار می‌شود

فردیناند فون شیراخ جنایی نویس برجسته آلمانی 18 نوامبر (27 آبان) هفته کتابخوانی وین 2013 را افتتاح می کند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، علاقه‌مندان به هیجان در نمایشگاه کتاب وین و هفته کتابخوانی وین 2013 شاهد حضور نویسندگان محبوب ژانر جنایی خواهند بود که به معرفی آخرین آثار خود می پردازند.

نمایشگاه کتاب وین، امسال شاهد برنامه هایی گسترده در زمینه معرفی کتاب، کتابخوانی و برنامه‌های بحث و گفتگوست. هفته کتابخوانی وین هم امسال با تمرکز بر ادبیات جنایی توسط فردیناند فون شیراخ افتتاح می‌شود. او در مراسم گشایش، به روخوانی تازه ترین رمانش با نام «ممنوع» می‌پردازد و در مورد همین رمان به گفتگو با نادیا برنهارد مجری رادیو و تلویزیون اتریش خواهد پرداخت.

اما نویسندگان دیگری در این هفته کتابخوانی و نیز نمایشگاه وین حضور می یابند که مانفرد ربهاندل برنده جایزه لئو پروتس 2012 با کتاب تازه اش با نام «در جهنم برای همه جا هست» از جمله آنهاست.

انتشارات فالتر رمان «آلوده گر اجساد» اثر یورگن بنونوتیس را معرفی می کند.در نمایشگاه کتاب وین هم رمانی از هارالد فریزن هان با نام «کنراد زایگون» عرضه می شود که اثری تکان دهنده در مورد یک قاتل سریالی است که در وین به شرارت می پردازد. در رمان «قدرت» دیوید گ.ال.وایس نویسنده موفق آثار جنایی نیز سفری خطرناک به گذشته انجام می شود که پیامد آن خودکشی یکی از دانش آموزان است. آندره آس پیتلر هم در رمان «نفرین زیرته» ماجرای تحقیق در مورد مردی را روایت می کند که غرق شده و خیلی زود دو مساله در مورد او روشن می شود، این که او  به شکل وحشیانه ای کشته شده و دوم این که او از ارکان رژیم ساقط شده سرهنگ قذافی بوده است.

اوا روسمان نویسنده دیگری است که با تازه ترین رمانش با نام «سقوط مردها» که داستان جدیدی از مجموعه جنایی «میرا – والنسکی» است به جشن کتابخوانی می آید. نادیا بوشرس با رمان «باغبان زن وحشی» داستان اکشن جدیدی را عرضه می کند. اینس ابرل جنایی نویس و حقوقدان ساکن سالزبورگ تازه ترین اثرش را با نام «پرستش مردگان» ارائه می کند که اثری جنایی در مورد ناپدید شدن یک مورخ هنری است. کلاودیا روسباخر با رمان «کودک اشتایرمارکی» همچون همیشه یک رمان محبوب محلی را ارائه می دهد که طی آن زاندرا مور بازپرس اهل گراتس با سومین پرونده خود مواجه می شود. گرلینده فری والد هم نویسنده دیگری است که رمان «بدون چین خوردگی» را معرفی خواهد کرد.

اما برای شب 21 نوامبر (30 آبان) یک برنامه شب جنایی ترتیب داده شده که طی آن ادیت کنایفل، اوا روسمان و مانفرد ربهاندل به کتابخوانی می‌پردازند.برنامه این شب را ارنست گراندیتس اجرا می کند.

نمایشگاه بین المللی کتاب وین امسال از 21 تا 24 نوامبر (30 آبان تا 3 آذر) و هفته کتابخوانی از 18 تا 24 نوامبر (27 آبان تا 3 آذر) برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها