شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
مجمع اقتصاد نانو با حضور مولفان برتر حوزه اقتصاد

«مجمع اقتصاد نانو» با حضور پیشگامان و نخبگانی از کشورهای مختلف جهان در حوزه فناوری نانو با هدف بحث و بررسی درباره یافتن راهکارهای تجاری‌سازی محصولات فناوری‌نانو 10 و 11 مهر‌ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود./

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)- در کشور ما در سال‌های اخیر توجهی ویژه به توسعه فناوری نانو  شده است.  این توجه به‌ویژه در بخش تولید علم و تربیت نیروی انسانی متخصص، نمود بیشتری داشته است. در سطح جهانی نیز در حال حاضر، ایران در رتبه دوازدهم تولید علم نانو در دنیا قرار دارد. پرداختن به توسعه فناوری و کاربردی کردن تولیدات علمی از جمله مباحث مطرح شده در کتاب‌هاست.

خلق ارزش افزوده از فناوری نانو موضوعی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و به‌دلیل جایگاه علمی قابل توجه بین‌المللی کشور در حوزه نانو ، برگزاری گردهمایی بین‌‌المللی فناوری نانو در حوزه تجاری‌سازی، صنعت و بازار، ضروری به‌نظر می‌رسد.

با توجه به ماهیت موضوع، اهدافی همچون آشنایی نیروهای متخصص و علاقه‌مند به مباحث مرتبط با اقتصاد نانو از قبیل تجاری‌سازی، سرمایه‌گذاری، مدیریت ریسک، رسوخ فناوری، ایمنی و بازاریابی در حوزه‌های فناوری نانو و همچنین تبادل تجربیات میان فناوران، سرمایه‌گذاران، متخصصان و فعالان داخلی و خارجی در حوزه‌های فناوری نانو برای این گردهمایی بزرگ تعیین شده است.

سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حوزه فناوری نانو، ارزش‌گذاری شرکت‌های نوپای نانو، نقش مراکز تامین مالی در توسعه فناوری نانو، فرصت‌ها و چالش‌های به‌کار‌گیری فناوری نانو توسط صنایع موجود، انتقال تجارب شرکت‌های موفق به شرکت‌های نوپای نانو، بازاریابی محصولات نانو و برندسازی محصولات نانو محورهای اصلی برگزاری  مجمع اقتصاد نانو است.

گروه‌هایی همچون محققان، دانشجویان و استادان حوزه فناوری نانو، صاحبان صنعت، نهادهای دولتی سیاست‌گذار، موسسات و نهادهای علمی و تحقیقاتی، شرکت‌های فعال در عرصه نانو، سرمایه‌گذاران و نهادهای سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و کارآفرینان و شرکت‌های توسعه کسب و کار مخاطبان این برنامه علمی هستند.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی با حضور استادان و نخبگان علم نانو از ایران و دیگر مراکز تحقیقاتی و علمی دنیا از برنامه‌های ویژه این مجمع است.

پروفسور علی بیت‌اللهی، رییس مجمع بین‌المللی اقتصاد فناوری نانو و رییس مجمع و مدیر کارگروه ارتباطات بین‌الملل ستاد فناوری نانو، پروفسور سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، تیم هارپر، رییس موسسه Cientifica، دکتر سیدحسین دباغیان، رییس موسسه توسعه فناوری نخبگان، دکتر داریوش محجوبی، مشاور در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر، مهندس رضا اشرف سمنانی، معاون سابق برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنعت،معدن و تجارت و مهندس نمونه و برجسته علم و صنعت، دکتر پرویز درگی، مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی بازارگستران آتی و رییس انجمن علمی بازاریابی ایران، دکتر محمد علی شفیعا، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتر رابرت هاک مدیرعامل شرکت بین‌المللی inter Asia Insight از جمله سخنرانان برجسته این مجمع دو روزه هستند. 

از جمله سخنرانان ویژه این مجمع، دکتر حسین عبده تبریزی، دکترای امور مالی و بانکی از  مدرسه عالی بازرگانی منچستر است که تالیف 10 کتاب و ترجمه 14 کتاب را در کارنامه خود دارد.

از جمله تالیفات وی می‌توان به جلد نخست «یافته‌هایی در مدیریت مالی»، «فرهنگ اصطلاحات مالی و سرمایه‌گذاری»، «اندازه‌گیری و مدیریت ریسک بازار»، «مروری بر حسابداری مالی براساس کتاب پل نورکت»، «چارچوب نظری حسابداری، مجموعه مقالات» و جلد نخست «مجموعه مقالات مالی و سرمایه‌گذاری» اشاره کرد. جلد دوم «یافته‌هایی در مدیریت مالی» و جلد دوم «مجموعه مقالات مالی و سرمایه‌گذاری» نیز به‌قلم وی در دست تالیف است.

از سوابق حرفه‌ای و شغلی وی می‌توان به عضویت در هیات علمی دانشگاه‌های امام صادق(ع) و علامه طباطبایی، عضویت در هیات علمی موسسه عالی پژوهش در برنامه‌ریزی و توسعه و تدریس در دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و شهید بهشتی اشاره کرد. وی پیش از این به‌عنوان مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی، دبیرکل موسسه توسعه صنعت سرمایه‌گذاری ایران، دبیرکل بورس اوراق بهادار تهران و رییس هیات مدیره کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران خدمت کرده است.

مجمع اقتصاد نانو 10 و 11 مهر‌ماه به مدت دو روز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما واقع در بزرگراه چمران برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها