چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
معرفی کتاب‌ها و نرم‌افزارهای آموزشی از محورهای نمایشگاه است

محمد‌باقر علایی، در نشست خبری نخستین نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی عنوان کرد: نخستین دوره این نمایشگاه حول 14 محور اصلی فعالیت خواهد کرد. ارایه آخرین محصولات آموزشی از سوی ناشران برتر در قالب کتاب و نرم‌افزار از محورهای اصلی نمایشگاه است. حضور بیش از 15 ناشر معتبر و برگزیده آموزشی کشور از جمله گاج، قلم‌چی، فاطمی، غزال جوان، آزاده، همراه علم، فردین، ابو‌عطا و بنیاد ICDL رونق‌بخش نمایشگاه خواهد بود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این نشست خبری با سخنرانی مهندس حمیدرضا خانپور، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و دکتر محمد‌باقر علایی، مدیر نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی و دبیر ستاد مدیریت پسماند کشور و با حضور جمع کثیری از اصحاب رسانه از ساعت 11 صبح امروز چهارشنبه (20 شهریور‌ماه) در سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران برگزار شد.

محمد‌باقر علایی در تشریح اهداف برپایی این نمایشگاه گفت: در حدود 100 هزار موسسه و مرکز در حوزه آموزش در کشور فعالیت می‌کنند. به‌طور میانگین در مراکز استان‌ها 30 درصد و در شهرستان‌ها 10 تا 15 درصد درآمد خانواده‌ها صرف مسایل آموزشی می‌شود که این مساله حتی در بدترین شرایط اقتصادی جامعه و خانوارها نیز نمود دارد. در این شرایط نیاز به معرفی و سازماندهی مراکز معتبر و کارآمد آموزشی و نحوه فعالیت و میزان بازدهی آموزشی این نهادها احساس می‌شد که در این راستا با بررسی‌های انجام شده تصمیم به برگزاری نخستین دوره این نمایشگاه گرفتیم.

وی در معرفی محورهای این نمایشگاه بیان کرد: هوشمند‌سازی دانشگاه‌ها و مدارس، تولید و تامین تجهیزات کمک آموزشی، پیشگیری و سلامت، معرفی موسسات آموزشی و ارزشیابی فنی و حرفه‌ای و کارگاهی از محورهای اصلی فعالیت نخستین نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی خواهند بود.

مدیر نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی درباره رویکرد این نمایشگاه در بحث مسایل آموزشی اظهار کرد: معرفی مدل‌های آموزشی جدید در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی و معرفی فعالیت‌های نهادهای آموزشی کشور در حوزه هوشمند‌سازی و آموزش مجازی در مقاطع مختلف تحصیلی مدارس و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از جمله مواردی هستند که در این حوزه در جریان برپایی نمایشگاه نقش محوری دارند.

دبیر ستاد مدیریت پسماند کشور در پایان استقبال نهادها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی مرتبط با بحث آموزش و موسسات و مراکز آموزشی را از این نمایشگاه خوب توصیف کرد و افزود: برای نخستین دوره، استقبال از نمایشگاه بیش از حد تصور ما بود. در حدود 120 موسسه، شرکت و نهاد دولتی و غیر‌دولتی فعال در حوزه آموزش در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. موضوعیت برگزاری این نمایشگاه اگر در آینده جای خود را در کشور بیشتر باز کند می‌تواند با نمایشگاه کتاب تهران برابری کند.

در این نشست خبری همچنین مهندس حمیدرضا خانپور، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران این مرکز آموزش کاربردی در کشور را از قطب‌های فعال این نمایشگاه بر‌شمرد و یادآور شد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان متولی مهارت‌های غیر رسمی، کوتاه‌مدت و کاربردی کشور با 350 مرکز ثابت دولتی و حدود 17 هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد نقش تاثیرگذاری در حوزه آموزشی کشور دارد و از این‌رو حضوری پررنگ در نمایشگاه خواهد داشت.

وی در تشریح برخی فعالیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای در نخستین نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی به خبرنگاران گفت: معرفی کارگاه‌های آموزشی محصول محور و کاربردی، معرفی نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغال دایمی جوانان، فرهنگ‌سازی برای مهارت‌آموزی در سطح کشور، ارایه پک‌های آموزشی مهارتی برای کودکان چهار تا 10 سال، آموزش استاد‌-‌شاگردی، معرفی مراکز آموزشی معتبر و آموزش‌های یک‌ساعته، دو ساعته و کپسولی از جمله برنامه‌های این سازمان در چهار روز برپایی این نمایشگاه است.

خانپور در معرفی پک‌های آموزشی مهارتی برای کودکان عنوان کرد: این پک‌ها حاوی کتاب، نرم‌افزار و دیگر ابزارهای آموزشی در زمینه‌های فناوری اطلاعات، رباتیک، سازه‌های ماکارونی و ارایه مهارت‌های آموزشی مرتبط با 14 حرفه ارایه می‌شوند.

مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی از ساعت 10 تا 12 پنج‌شنبه (21 شهریور‌ماه) با حضور دکتر جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سید‌علی یزدی‌خواه، مدیر‌کل آموزش و پرورش استان تهران در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع در بزرگراه شهید چمران برگزار خواهد شد.

نخستین نمایشگاه بین‌المللی آموزش و خدمات آموزشی از 21 تا 24 شهریور‌ماه به مدت چهار روز از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر در سالن‌های 35 و 38 نمایشگاه بین‌المللی تهران آماده پذیرایی بازدیدکنندگان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها