سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
برگزاری ششمین جشنواره فناوری نانو با رنگ و بوی کتاب

نمایشگاه بین‌المللی تهران از 13 تا 17 مهر‌ماه با حضور جمع کثیری از نهادهای داخلی و خارجی میزبان برگزاری ششمین جشنواره فناوری نانو خواهد بود. فروشگاه کتاب‌های تخصصی این حوزه از بخش‌های مهم نمایشگاه مذکور است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به‌عنوان متولی اصلی فناوری نانو در کشور، در نظر دارد ششمین نمایشگاه فناوری نانو را مانند سال‌های پیش از  ۱۳ تا ۱۷ مهرماه به مدت 5 روز در سالن خلیج فارس، محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار کند.

جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو به‌عنوان بزرگترین رویداد فناوری نانو در ایران هر ساله با حضور جمع کثیری از نهادهای داخلی و خارجی در بخش‌های آموزش عمومی، نمایشگاه محصولات نانو، فروشگاه محصولات نانو، خانه نانویی و کارگاه آموزشی برگزار می‌شود.

مجید کاظمی، مدیر اجرایی ششمین جشنواره فناوری نانو درباره نحوه برگزاری این جشنواره و نمایشگاه عنوان کرد: در این دوره از جشنواره فناوری نانو، نهادهای فعال در قالب نهادهای ترویجی شامل باشگاه دانش‌آموزی، فروشگاه کتاب تخصصی، انجمن‌های دانشگاهی و شرکت‌های آموزشی، مراکزعلمی شامل آزمایشگاه، دانشگاه و پژوهشگاه، پارک و مرکز رشد، شرکت‌های صنعتی در 12 بخش (Pavilion) سازندگان تجهیزات، خودرو، آب و محیط زیست، بهداشت و سلامت، ساختمان، کشاورزی و بسته‌بندی، نانومواد، نساجی، نفت و صنایع وابسته، بازرگانی و شرکت‌های مشاوره‌ای‌-‌خدماتی و کارگزاران خدمات فناوری و بخش بین‌الملل حضور خواهند داشت.

وی در تشریح نحوه فعالیت‌ بخش‌های فرهنگی، ترویجی نمایشگاه به ایبنا گفت: در بخش محصولات فرهنگی، در حدود 100 کتاب تخصصی در زمینه‌های تالیف، ترجمه و کتاب‌های مرجع به زبان انگلیسی از ناشران حوزه نانو ارایه خواهد شد. همچنین عرضه سی‌دی‌های آموزشی در زمینه کاربردهای مختلف نانو در مقاطع دانش‌آموزی و دانشگاهی و بازی‌های رایانه‌ای با موضوع علم نانو از دیگر محصولات فرهنگی و علمی ارایه شده در این بخش نمایشگاه است. 9 نشریه علمی نیز در این بخش حضور دارند که از این تعداد، پنج نشریه علمی‌-‌پژوهشی و چهار نشریه نیز علمی‌-‌ترویجی‌اند.

مدیر اجرایی ششمین جشنواره فناوری نانو درباره نحوه حضور بخش‌های دانش‌آموزی و دانشجویی بیان کرد: در بخش دانش‌آموزی با عنوان باشگاه نانو، تجهیزات، محصولات و دستاوردهای دانش‌آموزی تهران و استان‌ها معرفی و عرضه خواهد شد. همچنین 20 دانشگاه و پژوهشگاه معتبر علمی از سراسر کشور از جمله دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، الزهرا (س)، صنعتی اصفهان، کاشان، مازندران، امیرکبیر و آزاد اسلامی و پژوهشگاه‌های صنعت نفت، پلیمر و پتروشیمی، رنگ، مهندسی شیمی و مواد و انرژی برای حضور دراین نمایشگاه اعلام حضور کرده‌اند.

کاظمی در ادامه افزود: 9 پارک علم و فناوری از جمله سمنان، سازمان‌ پژوهش‌های علمی و صنعتی، فارس، انستیتو پاستور، مرکز رشد دانشگاه تهران و شهرک تحقیقاتی اصفهان و همچنین 14 آزمایشگاه علمی و پژوهشی چون فراوری مواد معدنی ایران، جهاد دانشگاهی شریف، شهید چمران اهواز، متالوژی رازی و تحقیقاتی پر طاووس نیز برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در معرفی انجمن‌های علمی فعال و مرتبط با علم نانو که در نمایشگاه حضور خواهند داشت اظهار کرد: در بخش انجمن‌های علمی تاکنون 22 انجمن برای حضور در نمایشگاه درخواست داده‌اند که بر اساس امتیازات علمی کسب شده و فعالیت‌هایشان در طول سال، دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را ارایه خواهند داد. انجمن نانوی دانشگاه آزاد ورامین، انجمن نانوی شهید چمران، انجمن نانو فناوری ایران، انجمن معدن دانشگاه علمی و کاربردی آباده، گروه علمی شهید آغاسی‌زاده و انجمن‌های علمی دانشگاه‌های خواجه نصیر، اصفهان، گیلان، شیراز و علوم و تحقیقات برخی از انجمن‌های شرکت کننده در این نمایشگاه هستند.

برگزاری کارگاه‌های تخصصی، مراسم تجلیل از برترین‌های فناوری نانو و برگزاری نخستین فروم بین‌المللی فناوری نانو با موضوع تجاری‌سازی، صنعت و بازار از بخش‌های دیگر این جشنواره است.

ششمین جشنواره فناوری نانو از 13 تا 17 مهر‌ماه به مدت پنج روز در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها