چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
زیبیله لویچاروف نمایشگاه کتاب وین 2013 را افتتاح می کند

زیبیله لویچاروف که به تازگی به عنوان برنده امسال جایزه معتبر گئورگ بوشنر آلمان معرفی شده است، نمایشگاه کتاب وین 2013 را افتتاح می کند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، لویچاروف  20 نوامبر (29 آبان) با ایراد یک سخنرانی درباره «آینده کتابخوانی» نمایشگاه کتاب وین 2013 را افتتاح می کند.

این نمایشگاه از 21 تا 24 نوامبر (30 آبان تا 3 آذر) برگزار می شود و درست دو روز پیش از آغاز به کار آن، جشن هفته کتابخوانی در این شهر نیز افتتاح می شود که این جشن تا روز پایانی نمایشگاه کتاب وین ادامه دارد.

جشن هفته کتابخوانی امسال با مراسم کتابخوانی فریدیناند فون شیراخ، نویسنده و وکیل دعاوی مشهور آلمانی آغاز می شود. وی در این مراسم رمان جدید خود با عنوان «تابو» را که در تاریخ 11 سپتامبر (20 شهریور) منتشر می شود، معرفی می کند که داستان این رمان در مورد هنرمندی است که در جریان قتل یک دختربچه مقصر شناخته می شود.

نمایشگاه کتاب وین 2013 در انتظار حضور نویسندگان مطرحی است که لئون د وینتر، پر اولو انکوییست، بریگیت کروناوئر، باربارا کودنهوه – کالرگی، آرمین تورنر، پتر هنیش و ایلیا ترویانو از جمله آن ها هستند. طبق اعلام گونتر کیندل اشتوفر مدیر برنامه های این نمایشگاه، در نمایشگاه کتاب وین ستارگان ادبیات به معرفی آثار تازه خود می پردازند و در کنار آن در مورد موضوعات مهم سیاسی همچون آینده اروپا و بحران اقتصادی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

نمایشگاه کتاب وین در سال 2012 با حضور 280 غرفه دار در فضایی به وسعت 8500 متر مربع برگزار شد. اما برای این برگزاری این دوره از این نمایشگاه انتظار می رود که هم شمار غرفه داران و هم وسعت نمایشگاه افزایش یابد و در هفت بخش تازه ترین کتاب های منتشر شده در زمینه داستانی، آشپزی، غیر داستانی های محبوب و کودکان و نوجوانان عرضه خواهد شد.

گرالد شانتین رییس اتحادیه مرکزی کتابفوشان اتریش نیز در همین زمینه اظهار کرد: ما همه تلاش خود را می کنیم تا در جریان این نمایشگاه با سیاستمداران مربوط در مورد تخفیف در نرخ مالیات بر ارزش افزوده کتاب های الکترونیکی و نیز بهبود بخشیدن هزینه های پستی ارسال کتاب ها گفت وگو کنیم، زیرا هنگامی که مساله توانایی رقابت کتابفروشان آنلاین داخلی در مقابل تاجران بین المللی کتاب مطرح است، این دو مقوله بسیار حایز اهمیت می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها