یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱
احمدی نژاد: همه به دنبال نمره 20 باشیم

آیین اختتامیه جشنواره حضرت علی اکبر (ع) امروز (2 تیر) در سالن همایش‌های بین‌المللی هتل المپیک با حضور رییس جمهوری، مسوولان کشوری و لشگری و برگزیدگان این جشنواره برگزار شد. رییس جمهوری در این مراسم جوانان کشورمان را شایسته نمره 20 نزد خداوند دانست.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این مراسم رییس جمهوری ضمن بیان این مطلب که جوانان ایرانی بهترین، شجاع‌ترین و پاک‌ترین جوانان تاریخ و جغرافیا هستند،گفت: جوانان ایرانی در همه عرصه‌های علمی و اجتماعی افتخار می‌آفرینند و به واسطه آن ملت خود را عزیز می‌کنند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد،اظهار کرد: انسان عزیزترین موجود هستی است. خداوند انسان را در بالاترین مرتبه خلق کرده است و به او استعدادی داده که بتواند آینه و خالق همه زیبایی‌های عالم باشد.

وی ادامه داد: خداوند به انسان این امکان را داده که با انتخاب آزاد و تلاش به بالاترین قله‌های کمال نایل شود. خداوند به انسان اجازه داده است تا از خاک تا خود خدا بالا برود.

رییس جمهوری افزود: انسان از اول بوده است چرا که خداوند از اول بوده است. خداوند از اول خالق و عالم بوده است. انسان هم به عنوان مخلوق از اول بوده است و تا آخر هم خواهد بود. میان دو زندگی دنیا و آخرت خدا دوره‌ای را به انسان هدیه کرده که در این دوره می‌تواند حرکت کند و برای پروازی ابدی شتاب بگیرد.

دکتر احمدی‌نژاد عنوان کرد: دوره انتخاب و اختیار در این دنیا وجود دارد که یک دوره بسیار محدود است اما تعیین کننده و سرنوشت‌ساز است. گل دوره زندگی انسان در این جهان دوره جوانی است. این دوره، دوره نشاط، عشق به خوبی‌ها، آرمان‌ها و آرزوهای بزرگ انسان است.

وی اظهار کرد: دوره جوانی دوره‌ای است که اگر انسان آرمان‌ها و آرزوهای خود را تثبیت کند بقیه عمر خود را حول آن ادامه خواهد داد. دوره جوانی دوره‌ای است که هم به دوره قبل خود و هم به دوره بعد خود معنا می‌بخشد.

رییس جمهوری با بیان این‌که جوانی یعنی خودباوری و پاکی عنوان کرد: هر کس از این دوره خوب استفاده کند هم به این دنیا و هم آخرت خود معنا و جهت داده است. وفاداری، صداقت، عشق به انسان‌ها، خدمت و افتخارآفرینی برای همه زیباست اما برای جوان زیباتر است.

احمدی‌نژاد بیان کرد: همه ما خلق شده‌ایم برای رسیدن به قله. خدا نمی‌خواهد حتی یک نفر از دورترین نقطه عالم نمره‌اش از بیست کمتر باشد. همه باید به دنبال نمره 20 باشیم؛ چرا که همه به‌ویژه جوانان شایسته کسب این نمره‌اند. خداوند برای رسیدن بشر به این نمره راهکارهایی و مسیرهایی را تعیین کرده است.

وی عنوان کرد: انسان برای رسیدن به قله افتخار و عزت نیازمند به الگو، راهنما و شناختن راه است. انسان در این مسیر نیازمند ناصحی مشوق است که او را دوست داشته باشد. خداوند متعال چنین بزرگی را برای ما خلق کرده است. او امروز زنده است ما را می‌بیند و به ما عشق می‌ورزد. او مظهر لطف و رحمت خداست، فردا سالروز ولادت این عزیز است. که آن را ارج می‌نهیم.

رییس‌جمهوری ادامه داد: خداوند فرموده است که همه آرزوهای خوب انسان‌ها در سایه حضور، راهبری، عنایت و حاکمیت این یگانه هستی است.

احمدی‌نژاد در پایان گفت: برای رسیدن به قله افتخار چشم امید به جوانان این سرزمین داریم. قبول داریم که مشکلات، موانع و کارشکنی‌هایی است اما من ایمان دارم جوانان این موانع را از میان بردارند و قطار عزت و افتخار به مقصد نهایی خود می‌رسانند.

دکتر محمود احمدی‌نژاد به همراه جمعی از مقامات کشوری و لشکری از برگزیدگان جشنواره حضرت علی اکبر (ع) با اهدای لوح تقدیر قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط