سه‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۱
نگاه همه مدیران کشور باید نگاه قرآنی باشد

آیین «گزارش عملکرد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» امروز (3 اردیبهشت) با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. حسینی در این آیین تاکید کرد: باید نگاه همه مدیران کشور، نگاه قرآنی باشد و همزمان که به اجرای فعالیت‌‌های تخصصی خود در کشور می‌پردازند، مروج قرآن و آموزه‌های قرآنی نیز باشند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آیین «گزارش عملکرد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» در تالار وحدت با حضور مسوولان اتحادیه‌ تشکل‌های قرآنی، موسسات قرآنی و جمعی از استادان و حافظان برجسته قرآن کشور برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم هدف از برگزاری نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (ره توشه) را ارزیابی منصفانه از مجموعه فعالیت‌های انجام گرفته در این وزارتخانه دانست و گفت: این نمایشگاه نقشه راهی است برای افرادی که در آینده می‌خواهند در حوزه فرهنگ و هنر گام بردارند.

حسینی عنوان کرد: هر اندازه مردم با قرآن مانوس شوند و اعتقادات و باورهای خود را در راستای قرآن مستحکم سازند، از میزان دغدغه‌های جامعه کاسته و بسیاری از آرمان‌های مقام معظم رهبری محقق می‌شود.

وی ادامه داد: اگر امسال می‌خواهیم حماسه بیافرینیم و از چالش‌ها و مشکلات رهایی یابیم باید از قرآن کریم استمداد جوییم.

این مقام مسوول با بیان این‌که باید روح حاکم بر تمام فعالیت‌ها، روح قرآن باشد، بیان کرد: راه‌اندازی معاونت قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این معنا نیست که تمام فعالیت‌های قرآنی کشور به این معاونت محول شود بلکه باید همه دستگاه‌ها و معاونت‌ها در راستای قرآن گام بردارند؛ به‌گونه‌ای که محتوای تمام آثار تولیدی برگرفته از مضامین قرآن باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنانش گفت: البته همه اندیشمندان، هنرمندان و عالمان تا حدودی در این حوزه فعالیت کرده‌اند که در این میان می‌توان به حافظ، مولانا و سعدی اشاره کرد. این افراد مانند ستاره‌ درخشیدند و با استفاده از هنر خود، از کلام زیبای قرآن بهره‌مند شدند اما با توجه به این‌که قرآن سخنی است که ریشه در فطرت بشر دارد، لازم است در عصر حاضر نیز همه نویسندگان، هنرمندان، مروجان و حافظان قرآن کریم از این کلام زیبای الهی بهره‌مند شوند.

حسینی افزود: امیدوارم مجلس شورای اسلامی نیز به هنگام تعیین بودجه، برای فعالیت‌های قرآنی کشور اعتبار ویژه‌ای اختصاص دهد چرا که هر اندازه در این حوزه سرمایه‌گذاری شود، اتلاف وقت و هزینه نیست بلکه سرمایه‌‌گذاری بیشتر در حوزه قرآن نوعی کمک به اعتلای فرهنگ قرآنی کشور است.

وی با بیان این‌که نباید به فعالیت‌ها و آثار تولیدی کم‌سطح بسنده کرد، گفت: در امور دینی باید کارهای متقن و مستحکمی انجام شود و آثاری تولید شوند که زمینه‌های ترغیب مخاطبان به‌ویژه نسل جوان به سمت قرآن را فراهم کنند. اگر می‌خواهیم هنرمندان، قصه‌نویسان و نویسندگان ادبیات داستانی در این راستا گام بردارند، باید تمهیدات لازم با هدف برپایی کلاس‌های آموزشی برای آن‌ها اندیشیده شود و اقدامات لازم برای انس بیشتر آن‌ها با قرآن کریم صورت بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استناد به برخی آیات قرآن کریم، عظمت قرآن را برشمرد و تاکید کرد: نباید به قرآن نگاه عادی داشت؛ البته این مطلب به معنای وحشت داشتن از قرآن نیست بلکه به این معناست که باید از قرآن در تمام امور بهره گرفت چرا که بشر به‌گونه‌ای خلق شده است که آمادگی فراگیری مضامین و حقیقت قرآن را دارد.

حسینی با بیان این‌که قرآن کریم در همه امور حرف اصلی را می‌زند، افزود: در جامعه اسلامی باید به مضامین قرآنی عمل شود. تنها در این صورت است که بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه برطرف می‌شوند.

وی در پایان با اشاره به این‌که قرآن به منزله آب حیات است، گفت: انسان باید همواره در طول عمر خود ارتباط مداوم با قرآن کریم داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط