چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶

چهار رمان «الهه عاشق می شود»، «1813. آتش جنگ»، «شبه کریستال ها» و «ممنون برای توجه من» وارد جمع 10 رمان برتر هفته در کشور آلمان شدند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اشپیگل، رمان «الهه عاشق می شود» به قلم ژوزفین آنجلینی نویسنده آمریکایی پس از دو رمان «خون دل» اثر فولکر کلوپفل و میشاییل کوبر و «او بازگشته است» به قلم تیمور ورمس در مکان سوم قرار گرفته است. این رمان سوم جلد از سه گانه «الهه» است که در ماه جاری میلادی منتشر شده و عنوان اصلی آن نیز «الهه» است. یک جنگ دیگر تروآیی قریب الوقوع است. هلن، لوکاس و اوریون به دنبال یافتن متحدانی برای نبرد بزرگ هستند. همزمان قدرت هلن افزایش می یابد و بی اعتمادی دوستانش نیز بیشتر می شود. اما هلن موفق می شود تا اعتماد آن ها را دیگربار به دست آورد و زئوس پادشاه خدایان یونان را شکست دهد. 

اما رمان 928 صفحه ای «1813. آتش جنگ» به قلم سابینه ابرت، نویسنده آلمانی که شهرتش را مدیون نگارش رمان های تاریخی است در بدو انتشار در مکان چهارم جدول نشست. در بهار 1813 اروپا تحت سیطره ناپلئون است. پس از شکست غم انگیز ارتش بزرگ فرانسه، پروسی ها و روس ها تصمیم به حمله متقابل می گیرند. در همین زمان ساکنان شهر زاخسن که در وضع وخیمی به سر می برند مجبورند برای تغییر زندگی خود تصمیمی قطعی اتخاذ کنند؛ یک مادر که با شک و تردید به بازگشت پسرش امید دارد، یک ژنرال که جانش را به خطر می اندازد تا به متفقین بپیوندد ، یک کنتس که از عشق ناپلئون تبدیل به یک جاسوس می شود و...

پس از این رمان مکان های پنجم و ششم و هفتم جدول در اختیار رمان های «فرمان واشنگتن» جوسی آدلر اولسن، «ما خواهریم» آنه گشتهویزن و «بوته ها» به قلم یورگ ماورر بود.

در مکان هشتم یک رمان تازه وارد دیگر به نام «شبه کریستال ها» نوشته اوا مناسه جای دارد. اوا مناسه که متولد اتریش است در این رمان 432 صفحه‌ای داستان زندگی یک زن را از جهات گوناگون روایت می‌کند و قهرمان زن داستان را در جایگاه دختر، همسر، مادر، دوست و همکار قرار می‌دهد.

چهارمین رمان جدید این هفته با عنوان «ممنون برای توجه من» نوشته کوردولا اشتراتمان نویسنده متولد 1963 در شهر دوسلدورف است که از مکان بیست و یکم به مکان دهم صعود کرده است. این رمان 208 صفحه ای که یک پله پایین تر از رمان «نوشته های آکرا» اثر پائولو کوئلیو ایستاده، ماجرای یک موش خانگی اروپایی به نام «بریتا» است که پس از جدا شدن از دوستش «تیم» در جست وجوی یک خانه جدید با دختری به نام «پولی» آشنا می شود و سرانجام همراه او و خانواده اش مکان زندگی اش را تغییر می دهد و ناگهان خود را میان زندگی انسان ها می بیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها