چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷

هفته کتابخوانی امسال نمایشگاه کتاب وین دوشنبه شب 19 نوامبر (29 آبان) با حضور کلاودیا اشمیت وزیر فرهنگ اتریش افتتاح شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، هفته کتابخوانی که جزیی از نمایشگاه بین المللی کتاب وین به شمار می رود با برگزاری یک بحث میزگرد در مورد کتاب تازه ریچارد سنت مورخ و جامعه شناس با نام «همکاری؛ آنچه جامعه ما را کنار هم نگه می دارد» آغاز شد و آلفرد گوزنباوئر، کورت کوترشال ، کنراد پل لیسمان و آنتونلا مای – پوشتلر طی آن به بحث و گفت وگو با یکدیگر پرداختند. 

گرالد شانتین رییس اتحادیه مرکزی کتابفروشان اتریش در این باره گفت: ما با برگزاری این فستیوال کتابخوانی که امسال شامل 400 مراسم برای بزرگسالان و کودکان چون برنامه بحث و گفت وگو و برگزاری کارگاه ها در 42 نقطه در سراسر شهر وین است، ظرف یک هفته محتوای کتاب‌های غیرداستانی، رمان‌ها، کتاب‌های کودکان، آثار علمی و رمان‌های مصور را برای مخاطبان زنده می‌کنیم. 

کلاودیا اشمیت نیز در سخنان خود بر اهمیت کتابخوانی به عنوان پایه و اساس آموزش تاکید کرد و گفت: هفته کتابخوانی سهم مهمی در حیات ادبی ایفا می کند و به آن غنا می بخشد. هر سال نویسندگان بسیاری در این شهر در برنامه های کتابخوانی حضور پیدا می کنند. به این ترتیب هفته کتابخوانی راهی دوستانه و مستقیم برای دست یابی به کتاب است. کتاب دروازه ای به سوی یک لذت فرهنگی سرشار از شادی است. کتاب شرط لازمه آموزش و بالا بردن معلومات است که ما را با فرهنگ های ناشناخته آشنا می کند و کلیدی برای بررسی انتقادی دنیا محسوب می شود. 

از  برنامه های دیگر هفته کتابخوانی می توان به برنامه «یک شهر یک کتاب» اشاره کرد که طی آن از 22 نوامبر (2 آذر) 100 هزار نسخه از رمان «یک دست پر از ستاره» اثر رفیق شامی رایگان بین حاضران توزیع می شود. شامی نیز در نظر دارد شخصا در این برنامه شرکت کند. 

هفته کتابخوانی وین تا روز پایانی خود 25 نوامبر (5 آذر) برنامه هایی متنوع را برای علاقه مندان کتاب تدارک دیده و در انتظار نویسندگان مطرحی همچون مارتین والزر، ولادیمیر سوروکین، مارتین زوتر ، نله نویهاوس، مارتین والکر، دنیل گلاتاوئر ، میشیکو میلنا فلازار ، وئا کایزر و نویسندگان بسیار دیگری است. 

اما در شب 21 نوامبر یعنی شب افتتاح نمایشگاه کتاب وین 2012 ، کارل جراسی نویسنده و شیمیدان اتریشی – آمریکایی به سخنرانی می پردازد. نمایشگاه بین المللی کتاب وین 2012 از 22 تا 25 نوامبر (2 تا 5 آذر) برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها