شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۴
پل استر ۶۱ ساله شد

پل استر، نویسنده امریکایی و خالق آثار چون «مون پالاس» و «سه‌گانه نیویورک»، فردا یک شنبه ۱۴ بهمن (مطابق با ۳ فوریه) ۶۱ ساله می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پل استر، نویسنده امریکایی و خالق آثاری چون «مون پالاس» و «سه گانه نیویورک»، فردا یکشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۸۶ خورشیدی (برابر با ۳ فوریه ۲۰۰۸ میلادی) ۶۱ ساله می‌شود.

این نویسنده با نام کامل پل بنجامین استر در تاریخ ۳ فوریه ۱۹۴۷ میلادی در نیویورک از پدر و مادری متعلق به طبقه متوسط به دنیا آمد. او در دانشگاه کلمبیا تحصیل کرد و مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را از این دانشگاه دریافت کرد. استر بعد از پایان تحصیلاتش به فرانسه رفت و چهار سال در این کشور زندگی کرد و سپس در سال ۱۹۴۷ به آمریکا بازگشت.

استر پس از بازگشت به امریکا با لیدیا دیویس نویسنده امریکایی ازدواج کرد، ولی این ازدواج دوام نیاورد و به طلاق انجامید. او در سال ۱۹۸۱ با سیری هوست‌وت رمان‌نویس و روزنامه‌نگار، آشنا شد و با او ازدواج کرد. این زوج در حال حاضر با یکدیگر در بروکلین (نیویورک) زندگی می کنند.

شهرت استر بیشتر به خاطر مجموعه «سه‌گانه نیویورک» به دست آمده است. همچنین از فیلمنامه‌های او می‌توان به «لولو روی پل» اشاره کرد. این نویسنده همچنین برخی از شهرت خود را مدیون برخی از رمان‌های پلیسی و جنایی است که بخش عمده‌ای از کار نویسندگی او را تشکیل می‌دهند.

استر تا به امروز ۱۱ رمان و مجموعه داستان، یک مجموعه شعر، ۵ نمایشنامه و فیلمنامه و سه مجموعه مقاله و یا زندگی‌نامه خود نوشت (autobiography)، به انتشار رسانده است.

وی همچنین شش کتاب ترجمه شده و جمع آوری سه مجموعه داستان از نویسندگان مختلف را نیز در کارنامه فرهنگی خود ثبت کرده است.

برخی از آثار این نویسنده در ایران توسط مترجمانی چون خجسته کیهان، ماندانا مشایخی، امیر احمدی آریان، لیلا نصیری‌ها،‌شهرزاد لولاچی و بابک ترابی ترجمه و منتشر شده است. 

همچنین نشر «افق» انتشار مجموعه آثار این نویسنده را دنبال می‌کند و تاکنون بیش از ۷ کتاب از آثار استر را به انتشار رسانده است.

این انتشارات در حال حاضر انتشار مجموعه داستان جدیدی از این نویسنده با نام «دفترچه سرخ» را پی‌گیری می‌کند. 

این کتاب در سال ۱۹۹۵ و با نام اصلی «The Red Notebook» توسط استر به رشته تحریر در آمده است و چهار داستان واقعی را روایت می‌کند که سبک نگارش آن‌ها بیشتر به نوعی مقاله یا مصاحبه شباهت دارد.

 «دفترچه سرخ» توسط شهرزاد لولاچی به فارسی ترجمه شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط