دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
انتشار معارف قرآن و اهل بیت(ع) در سراسر دنیا ضروری است

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته (25 تیر) با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خادمان و فعالان قرآنی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره)افتتاح شد. احمدی‌نژاد نمایشگاه قرآن کریم را از جمله فعالیت‌های ارزشمند دانست و گفت: انتشار معارف قرآن، اهل بیت(ع) و امام عصر(عج) در سراسر دنیا ضروری است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمود احمدی‌نژاد در این مراسم که با حضور خادمان و فعالان قرآنی برگزار شد، اظهار کرد: معرفی نظم متعالی حکومت مهدوی از جمله مسوولیت‌های جامعه به شمار می‌آید چرا که حکومت مهدوی منطبق با فطرت انسان‌ها و پاسخگوی همه نیازهای فطری بشر در حد اعلاست.

وی ادامه داد: امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که تدبر در قرآن و آموزش و فهم قرآن کریم سکه رایج در آن است و جمع کثیری از مومنان و فداکاران در این مسیر تلاش و مجاهدت می‌کنند.

رییس جمهوری با بیان این که «تردیدی نیست که قرآن کریم بزرگترین هدیه و عطیه خداوند به بشر است تا جایی که پیامبر اکرم(ص) از آن به عنوان ثقل اکبر یاد می‌کنند»، افزود: قرآن معرف انسان کامل و انسان کامل هم متجلی قرآن است. امامان معرف کتاب خدا هستند و هر دو(امامان و کتاب خدا) انسان را به استوارترین راه‌ها فرا می‌خوانند.

احمدی‌نژاد عنوان کرد: قرآن و ائمه(ع) حجت خدا بر بشریت‌اند. قرآن و ائمه(ع) نور خدا، مفسر و تلاوت کننده کتاب الهی هستند. کتاب مبین جامع همه علوم و امام، صاحب علم الکتاب است.

وی توضیح داد: قرآن شامل همه علوم و امام، حامل همه علوم است و هر دو رحمت‌الله هستند. ائمه(ع) و انسان کامل مصداق اکمل عمل به قرآن، جهادکننده در راه خدا، داعیان به سمت حکمت، برپا دارنده قسط و عدالت و حجت بر اهل دنیا و انسان‌های کامل‌اند.

رییس جمهوری اظهار کرد: امام، عین قرآن کریم و قرآن کریم، عین امام است. قرآن منهای امام بی معناست. کار در قرآن باید ما را به امام و انسان کامل برساند چرا که استقرار حقیقت قرآن در عالم تنها به دست امام که جلوه‌ای از قرآن محسوب می‌شود، امکان‌پذیر است.

احمدی نژاد ادامه داد: امام و قرآن دو اسم اعظم و دو آیت کبری به شمار می‌آیند. اگر به دنبال اخلاق قرآنی هستیم باید اخلاق امام را دنبال کنیم. همچنین اگر هدایت قرآنی را می‌خواهیم باید بدانیم که امام عَلَمُ الهدایت است.

وی بیان کرد: قرآنی که به امام منتهی نشود، قرآن نیست بلکه کاغذی است بر سر نیزه‌ها. امام و قرآن هر دو به کوثر توحید ملحق می‌شوند. بنابراین، اگر بخواهیم احکام نورانی قرآن در جهان گسترش پیدا کند و در عمل انسان و زندگی و روابط آن‌ها سازمان یابد باید زمینه‌ساز حکومت مهدوی باشیم. این حکومت به وجود نمی‌آید مگر با قرآن کریم. 

رییس جمهوری در ادامه عنوان کرد: خدا را شاکریم که با تمسک به قرآن کریم گسترده‌ترین جلوه‌های دنیاپرستی جامعه بشری در حال از بین رفتن هستند. آن‌هایی که انسان را مادی و تک بُعدی معرفی کرده‌اند، به فضل الهی در آستانه نابودی‌اند. البته ناگفته نماند که قرآن در میان ما هنوز مهجور است چرا که امام هنوز مهجور مانده است. اگر مردم با امام آشنا شوند، با قرآن نیز آشنا خواهند شد.

وی در پایان سخنانش گفت: باید به خدا توکل کنیم و به تحقق وعده‌های او ایمان داشته باشیم و همچنین به آیات قرآن کریم متوسل شویم. امیدوارم در نمایشگاه قرآن کریم که با حضور جمع کثیری از مدیران موسسات قرآنی برگزار می‌شود، شاهد برپایی نشست‌هایی با هدف معرفی امام به جامعه باشیم. همچنین امیدوارم همه تلاش‌های فعالان قرآنی مد نظر امام عصر(عج) قرار بگیرد و دل‌های این فعالان قرآنی نیز به اندیشه‌های قرآنی منور شوند. 

نمايشگاه بین‌المللی قرآن كريم تا 25 مردادماه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط