سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
«توفان» کتاب‌های پرفروش را درنوردید

هفته گذشته دو کتاب تازه در جمع پرفروش های آمریکا قرار گرفتند و نویسندگان صاحب نامی چون «جان گریشام»، «جیمز پترسون» همچنان در این فهرست جا خوش کرده اند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از نیویورک تایمز،این بار «توفان» به قلم «کلیو کاسلر» و «گراهام براون» در صدر جدول قرار گرفت. این دهمین کتاب از مجموعه ای است که در آن «کرت آستین» و تیمش برای مقابله با نقشه ای مرگبار راهی اقیانوس هند می شوند تا طرحی را که قرار است برای همیشه باعث تغییر آب و هوای زمین شود خنثی کنند. این کتاب توسط انتشارات پوتنام راهی بازار شده است. 

جایگاه «ساعت یازدهم» به قلم «جیمز پترسون» نیز که با همکاری «ماکسین پائترو» نوشته شده، و توسط انتشارات لیتل براون به چاپ رسید، باز هم تغییری نکرد و ردیف دوم را به خود اختصاص داد. این اثر ماجرای قتل‌های هولناک مرتبط با یکدیگر را نقل می‌کند که «لیندسی باکس» کارآگاه تلاش می‌کند تا از راز آن سردر بیاورد. جنازه‌هایی بدون سر در خانه یک هنرپیشه معروف پیدا می‌شود و گمان می‌رود تعداد زیادی از قربانیان در این باغ مدفون شده باشند.

انتشارات پوتنام باز هم کتابی پرفروش در این لیست دارد؛ «طعمه به سرقت رفته» صدرنشین هفته پیش، این بار سوم شد. «جان سندفورد» در این کتاب ماجرای قتل دسته جمعی یک خانواده را روایت می کند. «لوکاس داون پورت» کارآگاه ویژه این پرونده، متوجه ردپای یک گروه گانگستر مکزیکی در این قتل عام می‌شود و... 

«جان گريشام» باز هم خوش درخشید و عنوان چهارمین نویسنده برتر هفته را ازآن خود کرد. وی در رمان كوتاه «جوی کالیکویی» كه توسط انتشارات «دابلدی» روانه بازار شده، سراغ رابطه پدر و فرزندي رفته و از وراي آن بخشش و رستگاري را در ليگ بيسبال آمريكا بررسي مي‌كند. داستان اين كتاب در سال 1973 مي‌گذرد.

پنجمین ردیف جدول به «بن‌بست» نوشته «چارلين هريس» اختصاص یافت. نويسنده در اين كتاب كه توسط نشر اي.سي منتشر شده، به رابطه تله‌پاتيك يك مستخدم زن در جريان يك آدمكشي و ماجراي تحقيقات مربوط به آن مي‌پردازد.

جایگاه برنده جایزه بوکر 2009 نیز نسبت به هفته گذشته تغییری نکرد و باز هم ششمین نویسنده برتر هفته شد. هیلاری مانتل «اجساد را بالا بیاورید» را ادامه ای بر کتاب «تالار گرگ» می داند و در آن، داستان تامس کرامول را پی می‌گیرد. اين كتاب پرفروش توسط انتشارات «جان مكري و هالت» روانه بازار شده است. 

«تلالو شکوه» به قلم «جف شارا» هفتمین کتاب هفته شد. این اثر که توسط انتشارات بالنتین منتشر شده، درباره جنگ داخلی خونبار ایالت تنسی آمریکا در آوریل 1862 است. 

«بی‌گناه» اثر دیوید بالداچی نیز که هفته پیش پنجمین کتاب هفته بود این بار بر سکوی هشتم ایستاد. این کتاب که توسط مركز نشر «گرند سنترال» منتشر شده، درباره یک تیرانداز حرفه‌ای است که خودش به هدف مقامات دولتی بدل می‌شود. او جان یک دختر نوجوان را که والدینش کشته شده‌اند نجات مي‌دهد و به اين ترتيب خودش در مرکز یک دسیسه قرار مي‌گيرد و باید با مشکلات متعددی روبه رو شود.

نهمین ردیف این لیست به کتاب پرفروش «رقص با اژدهاها» به قلم «جورج آر.آر.مارتین» تعلق گرفت.این کتاب، پنجمین جلد از «آواز یخ و آتش» است و ماجرای 7 پادشاه را نقل می کند که با تهدیداتی مواجه هستند.

«در یک شخص» نوشته «جان اروینگ» که ماجرای 50 سال زندگی را نقل می‌کند، توسط انتشارات سيمون و شوستر به دست علاقه‌مندان رسيد و دهمین کتاب هفته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها