چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۶
پژوهشگران جوان از امكانات كتابخانه آستان قدس بهره‌مند مي‌شوند

مسوولان سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي و باشگاه پژوهشگران جوان به منظور بهره‌مندي از امكانات و خدمات فرهنگي و پژوهشي تبادل نظر كردند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، دكتر علي‌محمد برادران رفيعي، رئيس سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي در اين مراسم با اشاره به سابقه پژوهش در آستان قدس رضوي گفت: پس از انقلاب اسلامي در آستان قدس رضوي توجه ويژه‌اي به امر پژوهش شده است و در حال حاضر علاوه بر بنياد پژوهش‌هاي اسلامي بسياري از مراكز فرهنگي آستان قدس رضوي در حوزه خود بخش پژوهشي دارند.

وي افزود: در سازمان كتابخانه‌ها محور پژوهشي را معرفي آثار خطي، اسنادي و موزه‌اي قرار داده‌ايم و در اين راستا تاكنون پژوهش‌هاي خوبي انجام شده است.

رئيس سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي خاطرنشان كرد: آستان قدس رضوي نگاه ويژه‌اي به پژوهش دارد و بر اساس اين مسئله، علاوه بر تسهيلات خاص نظير عضويت رايگان، استفاده از خدمات و امكانات مطالعاتي و حمايت از طرح‌هاي پژوهشي بهترين تالار كتابخانه را در اختيار محققان قرار داده‌ايم.

وي افزود: در حال حاضر بيش از 2500 نفر از نخبگان و پژوهشگران از اين خدمات بهره‌مند هستند.

دكتر نصرالله اسكندري معاون اجرايي باشگاه پژوهشگران جوان نيز نخبگان و پژوهشگران را سرمايه‌هاي ملي هر كشوري دانست و گفت: باشگاه پژوهشگران جوان با ايجاد 180 دفتر در سطح كشور توانسته است امكانات بسيار خوبي براي 13 هزار نفر عضو اين باشگاه فراهم آورد. 

وي افزود: ما هم اكنون با بيش از 37 مؤسسه و مركز فرهنگي، پژوهشي و آموزشي مرتبط با نخبگان و پژوهشگران تعامل داريم و با ارتباط خوبي كه با آستان قدس رضوي به وجود آمده زمينه‌هاي مطلوب همكاري و استفاده پژوهشگران از كتابخانه‌هاي آستان قدس رضوي فراهم شده است.

وي خاطر نشان كرد: با امضاي اين تفاهم‌نامه، همكاري‌ها قطعاً توسعه خواهد يافت.

بر اساس اين گزارش، سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي با 38 كتابخانه وابسته، كتابخانه مركزي و مركز اسناد داراي بيش از ده ميليون منابع اطلاعاتي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط