دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۱
«زلال بیکران» به کتابفروشی‌ها رسيد

مجموعه شعر «زلال بیکران» سروده کامران شرفشاهی منتشر شد. اين مجموعه در مدح امام علی(ع) است و اشعاري در قالب‌های نو، مثنوی، چهارپاره، دوبیتی و رباعی دارد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «زلال بی‌کران» پنجمین دفتر شعر شرفشاهی است و گزیده‌ای از شعرهای این شاعر در قالب‌های نو، مثنوی، چهارپاره، دوبیتی و رباعی را شامل می‌شود. 

در اين مجموعه هشت شعر در قالب شعر نو، 10 قطعه شعر در قالب مثنوی، دو شعر در قالب چهارپاره، 20 دوبیتی و 38 رباعی گنجانده شده است.

«فراتر از خویش»، «گمشدگان»، «در جبهه تلاش»، «آیینه جاودان»، «جرعه‌ای از خم غدیر»، «مثل یک پدر»، «مولای دو عالم»، «آبروی دین»، «مولای مظلوم»، «نهج‌البلاغه»، «مرد تنها»، «چاه»، «نخل ایمان»، «یار محرومان»، «ساقی کوثر»، «روز ولایت»، «آل علی (ع)»، «رستگاری» و «عشق علی» عنوان برخی از شعرهای این مجموعه هستند.

شرفشاهی پیش‌تر درباره مضمون و ویژگی این سروده‌ها به «ایبنا» گفته بود: بر دو ویژگی شخصیتی علی (ع) یعنی عدالت و مهرورزی در این اشعار تاکید داشته‌ام. همچنین از نظر فرم شعری سعی کرده‌ام زبان این سروده‌ها به زبان روزگار ما نزدیک باشد و از زبان پیچیده و فاخر پیشینیان در سرایش آن‌ها فاصله گرفته‌ام.

شرفشاهی در سرایش این شعرها که گزیده‌ای از سروده‌های او طی 30 سال گذشته هستند، از زبانی ساده، روان و صمیمی بهره گرفته است. همچنین سعی کرده در مضامین این اشعار، نیازهای انسان امروز و ویژگی‌های زمان او را نیز در نظر داشته باشد.

نمونه شعری از این مجموعه با عنوان «رمز یاعلی»:
«زمین و آسمان، بر موج دریا
قیامت می‌کند این اسم زیبا
نخواهد برد از خاطر زمانه
یقین دارم که رمز یا علی را»

کامران شرفشاهی، شاعر، نویسنده و مدیر انتشارات تجلی‌مهر، متولد 12 اردیبهشت سال 1340 در تهران و فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی در رشته ارتباطات است. وی همکاری‌اش را با مطبوعات، از دهه 60 و با چاپ اشعار و مقالات خود آغاز کرد و در سمت‌هایی چون سردبیر، مدیر اجرایی و دبیر سرویس ادب و هنر، در نشریات مختلفی فعالیت داشته است. همکاری با صدا و سیما و مدیریت و دبیری کنگره‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری از دیگر فعالیت‌های شرفشاهی به حساب می‌آيند.

«حماسه جاودان»، «آبروی آب»، «به پیشواز سپیده»، «گزیده اشعار»، «سایه سیاه سقوط»، «دست‌رنج»، «ضیافت نور»، «رسول مهر»، «خُم‌خانه عشق»، «آینه‌های بی‌قرار» و «دانای مهربان»، «راز سرفرازی» و «طنین عطش» عنوان برخی از کتاب‌های منتشر شده این شاعر و نویسنده‌اند.

مجموعه شعر «زلال بیکران» در 104 صفحه، شمارگان هزار و 200 نسخه و قیمت سه هزار و 900 تومان از سوی انتشارات تجلی مهر راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها