پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
بیش از چهار میلیون نفر از نمایشگاه کتاب تهران دیدن کردند

بهمن دری، رییس بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، تعداد بازدیدکنندگان از این نمایشگاه را در هشت روز گذشته بیش از چهار میلیون نفر اعلام کرد و گفت: جمعه گذشته نیز بیش از ۷۰۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب بازدید کردند که در همه دوره های گذشته چنین استقبالی صورت نگرفته بود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بهمن دری، ظهر امروز (۲۱ اردیبهشت)، با خبرنگاران در دفتر ریاست نمایشگاه نشستی برگزار کرد و در آن به ارایه آخرین آمار از بیست و پنجمین نمایشگاه تهران پرداخت و گفت: در هشت روز گذشته نمایشگاه بیش از چهار میلیون نفر از نمایشگاه دیدن کردند و به نظر می‌رسد تا پایان نمایشگاه آمار بازدیدکنندگان از پنج و نیم میلیون نفر بگذرد.

وی توضیح داد: خبرهایی رسیده که بسیاری از افراد شهرستانی قصد دارند در روزهای پایانی به نمایشگاه مراجعه کنند و به نظر می‌رسد حجم عظیمی از جمعیت را در روزهای پایانی نمایشگاه شاهد باشیم؛ به همین منظور از کسانی که عارضه قلبی یا دیابت دارند درخواست داریم در این روزها به نمایشگاه نیایند.

دری به آمار تخلفات تا امروز هم اشاره کرد و گفت: سه غرفه که مروج کتاب‌های وهابیت بودند از نمایشگاه جمع آوری شده اند و چندین مورد هم تذکر جدی داده شده است. البته می‌توان گفت تقریبا همه این تخلفات در بخش ناشران خارجی بوده و در بخش داخلی تخلفی به آن صورت نداشته‌ایم؛ اگر تخلفی هم بوده است در زمینه قیمت یا زمان چاپ کتاب‌ها بوده است.

وی افزود: اگر ناشری روی قیمت واقعی کتاب برچسب بزند، یا کتابی که متعلق به سال‌های پیش از ۱۳۸۸ باشد را به نمایشگاه بیاورد متخلف شناخته و به او تذکر داده می‌شود اما در کل تخلفات نسبت به دوره‌های گذشته، بسیار کمتر شده است.

دری ادامه داد: ناشرانی هم هستند که غرفه را تحویل می‌گیرند و آن را اجاره می‌دهند؛ از آن‌جایی که ما در نمایشگاه کتاب مسایل فرهنگی را بر مسایل اقتصادی ترجیح می‌دهیم، اگر ناشری قصد سواستفاده اقتصادی در نمایشگاه را داشته باشد با آن ناشر برخورد خواهیم کرد.

رییس بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران درباره متراژ ارایه شده به ناشران هم توضیحاتی ارایه کرد و گفت: ما برای دادن متراژ به ناشران مولفه‌های فراوانی داریم که یکی از آن‌ها تعداد کتاب‌های جدیدی است که منتشر می‌کنند اما تنها این نیست و برای نمونه اثر تالیفی امتیاز بیشتری دارد، یا مثلا قیمت متعارف هم امتیاز محسوب می‌شود، همچنین سابقه ناشر هم جزو این امتیازات است.

وی اضافه کرد: همه این امتیازات با هم جمع و به ناشر غرفه‌ای بر اساس این امتیاز داده می‌شود. البته یادآوری این نکته بد نیست که تمام ناشران این تفاهم‌نامه را امضا کرده‌اند.

دری در ادامه به تجلیل از روسای نمایشگاه‌ کتاب تهران در سال‌های پیش هم اشاره کرد و افزود: از رسانه فعال در این دوره از نمایشگاه هم قدردانی خواهد شد.

دری در پایان، اخباری را که درباره رفتن وی از معاونت امور فرهنگی به گوش می‌رسد شایعه دانست و گفت: با این‌که همه رفتنی هستیم اما به این شایعه‌ها توجه نکنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها