چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
نوروزی با «نامحرم» به نمایشگاه کتاب می‌آید

رمان «نامحرم» نوشته یاسر نوروزی از سوی نشر آموت در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این رمان روایت یک مقطع ویژه زمانی از زندگی شخصیت اصلی داستان به نام «ناصر» است، که به شیوه پازل مانند در طول رمان شرح داده می‌شود. برهمین اساس ذهن فعال و پیگیر خواننده را می‌طلبد تا تکه‌های پازل این رمان را کنار هم بچیند و داستان را دنبال کند.

اتفاقات این رمان در چند محور پیگیری می‌شوند. البته ناصر، به عنوان شخصیت اصلی این رمان نقطه عطف تمامی داستان‌ها است. برای مثال در یک بخش احساس ناصر نسبت به دختری مطرح می‌شود و در بخش دیگر روایت‌هایی کوتاه از دوران کودکی زندگی ناصر و محل زندگی او آمده است.

نویسنده سعی داشته است در این رمان به مفهوم نامحرم از جنبه‌های اجتماعی و عرفانی بپردازد.

وی پیش‌تر در گفت‌و‌گو با «ایبنا» درباره این رمان، توضیحاتی ارایه کرده و درباره معنای عرفی و اجتماعی «نامحرم» گفته بود: «نامحرم هم معنای عرفی و اجتماعی دارد و هم فقهی. ضمن آن‌كه این مفهوم در ادبیات كلاسیک و سنت ادبیات عرفانی ما فراوان به چشم می‌خورد. در عرفان نامحرم به فردی می‌گویند كه ظرفیت پذیرش واردات روحانی و كشف و شهود درونی را ندارد و من سعی داشتم این معانی در لایه‌های مضمونی داستان درک شوند.»

بخش‌های مختلف رمان با سر فصل‌های چند روز قبل، چند ماه بعد، چند روز بعد یا چند ماه قبل تفکیک شده است.

در بخشی از متن رمان که در پشت جلد کتاب نیز آمده است مي‌خوانيم: «آقاجون دوباره انگشت‌شو تر کرد و بنا کرد ورق‌زدن و گفت: «اگه حرفِ منو بخوای که باز هم می‌گم شاهنامه بهتره. هم قصه جنگ داره، هم عشق داره، هم تاریخ ایران توشه. همه چیز توش هست...» دوباره گیر داده بود به شاهنامه و نمی‌فهمید وقتی پایِ نامه عاشقانه وسطه، نمی‌تونی با گرز و تیرکمون و اسب حرفتو برسونی.»

یاسر نوروزی متولد 1359 در تهران و فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است.

وی روزنامه‌نگار ادبی است و با شبکه‌های رادیویی و مطبوعات همکاری دارد.

رمان «نامحرم» در 424 صفحه، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 11 هزار تومان از سوی نشر آموت منتشر شد. این اثر در نمایشگاه کتاب امسال ارایه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها