چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹
آيين نكوداشت همگامان رسانه‌اي هزاره شاهنامه برگزار شد

آيين نکوداشت همگامان رسانه‌اي هزاره شاهنامه، به کوشش بنياد فردوسي صبح امروز (30 آذر) در خانه هنرمندان ايران برگزار شد. در این نشست با اهدای لوح سپاس از فعالیت‌های خبرگزاری کتاب ایران، هفته‌نامه کتاب هفته و چند نشریه دیگر قدردانی شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، همزمان با اين آيين، نشست هزاره شاهنامه از آغاز تا فرجام با حضور دکتر محمدحسين توسي‌وند، رييس بنياد فردوسي و ياسر موحدفرد، دبيرکل بنياد فردوسي برپا شد.
وي درباره فعاليت‌هاي پژوهشي، برون‌مرزي، فرهنگي و هنري و مصوبه‌هاي گوناگون بنياد فردوسي از نهادهاي فرهنگي، گزارشي ارايه كرد. 

همچنين چگونگي پي‌گيري تصويب هزاره شاهنامه به پيشنهاد بنياد فردوسي و از سوي ايران در فهرست رويدادهاي فرهنگي، هنري و علمي در دو سالانه 2010-2011 يونسکو و همکاري در ثبت هنر نقالي در فهرست ميراث معنوي اين سازمان فرهنگي جهاني مطرح شد.

در پايان آيين نكوداشت نيز به 25 تن از مديران گروه‌هاي فرهنگي و خبرنگاران برتر رسانه‌هاي کشور لوح سپاس پيشکش شد و از هفت تن از مديران گروه‌هاي فرهنگ، ادب و هنر خبرگزاري‌ها و روزنامه‌هاي پرشمار کشور با تنديس ويژه بنياد فردوسي و نشان زرين فردوسي موسسه فرهنگي اکو تقدير شد.

در اين آيين نكوداشت از علي آقاغفار سردبیر خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) و هفته نامه «كتاب هفته» با لوح سپاس قدرداني شد. همچنين از آرمان اسلامبولچی به عنوان دبیر گروه ادب و هنر و آناهيد خزير به عنوان خبرنگار خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) براي پوشش خبري برنامه‌هاي هزاره شاهنامه فردوسي با اهداي لوح سپاس قدرداني شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها