یکشنبه ۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
بنیاد نویسندگان کانادا برنده بخش غیرداستانی را شناخت

«مردخای : زندگی و دوران» نوشته چارلز فوران از انتشارات ناپف کانادا، به عنوان برنده بخش غیرداستانی بنیاد نویسندگان کانادا انتخاب شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سایت این جایزه، این کتاب یک زندگینامه است که زندگی «مردخای ریچلر» نویسنده اهل مونترال کانادا را بررسی کرده است. بخشی از زندگی او که مردی خانواده دوست و در عین حال فعال اجتماعی بود، تراژیک و بخشی از آن به شدت شاد و خنده دار است. او را به عنوان شیر ادبیات کانادا می شناسند. او در طول زندگی اش جوایزمتعددی دریافت کرد که جایزه فرماندار کل کانادا، جایزه گیلر، جایزه کشورهای مشترک المنافع و جوایز متعدد کتاب کودک از جمله آنهاست. 

چارلز فوران نویسنده این کتاب که جایزه 60 هزار دلاری این بخش را از آن خود کرد، نویسنده 10 کتاب داستانی و غیرداستانی است. این کتاب که جدیدترین اثر اوست، جایزه چارلز تیلور 2011 را که به آثار غیرداستانی تعلق می گیرد دریافت کرد و اکنون در فهرست نهایی جوایز فرماندار کل نیز حضور دارد. او در دانشگاه های چین، هنگ کنگ و کانادا تدریس کرده و در اونتاریو زندگی می کند. 

4 رقیب او برای دریافت این جایزه این آثار بودند:
«ملت ساز:سر جان اي.مك دونالد : زندگي او، دوران ما؛ جلد دوم-1867 تا 1891» نوشته ريچارد گوين، از انتشارات رندوم هاوس كانادا
«ماجراهاي انزوا : چه چيزي نبايد پوشيد و داستان هاي ديگر از صداي ويراني» نوشته گرنت لارنس، از انتشارات هاربور
«خاك خوردن : جنگل‌هاي عميق، الوارهاي بزرگ، و زندگي با قبيله هاي كاشت درخت» نوشته شارلوت گيل ، از انتشارات گري استون بوكز.
«چرا كه نه ؟ پانزده دليل براي زندگي» نوشته ري رابرتسون رمان نويس كانادايي از انتشارات بيبليوسيس
هر یک از این فینالیست ها 5 هزار دلار به عنوان جایزه دریافت کردند. 

جایزه بخش غیرداستانی بنیاد نویسندگان کانادا از سال 1997با عنوان هیلاری وستون اهدا می شود. این جايزه كه گران‌ترين جايزه براي اثري غيرداستاني ست كه در كانادا منتشر شده باشد، در اين دوره با داوري برايان برت، ديواني سالتزمن و راسل وانگرسكي نامزدهاي خود را برگزيده است. 

بنیاد نویسندگان کانادا هر سال 10 جایزه به نویسندگان ژانرهای مختلف در بخش داستانی، غیرداستانی، شعرو ادبیات کودک اهدا می کند. در مجموع برندگان این جوایز 196 هزار دلار دریافت می کنند. به نامزدهایی که به بخش نهایی راه یافته اند نیز در مجموع 43 هزار دلار اهدا می شود. 

برندگان جوایز دیگر بخش های این بنیاد ظرف روزهای آینده معرفی می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها