چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰
جايی كه كتاب و جغجغه در كنار هم پيدا می‌شوند!

اين‌روزها سالن آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري حجاب، محلي است كه مي‌توانيد در آن‌جا، به بهانه‌ي برگزاري نمايشگاه «مادر، نوزاد، كودك» جغجغه و كتاب، آن‌هم از نوع كتاب‌هاي نوجوانانه را در كنار هم ببينيد.

ايبنا نوجوان: اين‌روزها در سالن آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري حجاب مي‌توانيد جغجغه، روروئك، كالسكه‌ي بچه، لوح‌هاي رنگ و وارنگ و حتي كتاب پيدا كنيد.
از روز سه‌شنبه، 15 شهريورماه در اين سالن، نمايشگاه «مادر، نوزاد و كودك» برپا شده است. لطفاً بعد از خواندن اين خبر نگوييد: «خب، به ما چه ربطي دارد؟! ما نوجوان هستيم. نه مادريم نه كودك و نه نوزاد!» اما اين خبر به شما هم ارتباط دارد. در 5 - 4 غرفه‌ي اين نمايشگاهِ چندكاره! كتاب، آن هم كتاب‌هاي مناسب نوجوانان به‌فروش مي‌رسد و حتي بعضي از غرفه‌ها كتاب هم جايزه مي‌دهند.

غرفه‌ي مجله‌ي «شهرزاد» يكي از غرفه‌هايي است كه كتاب عرضه مي‌كند. مجله‌ي شهرزاد، براي مادران منتشر مي‌شود و اگر شما با مادرتان به نمايشگاه برويد و مجله يا كتاب‌هاي بزرگ‌سال اين غرفه را خريداري كنيد، مسوولان غرفه يك كتاب هم به انتخاب خودتان به شما هديه مي‌دهند. اگر هم كتابي چشم‌تان را گرفت مي‌توانيد منتظر خريد مادر و هديه گرفتن آن نباشيد و با پول توجيبي‌ها‌تان آن را بخريد.

«آصفه بخارايي»، مسوول غرفه‌ي مجله‌ي «شهرزاد» درباره‌ي كتاب‌هاي نوجوانانه‌ي اين غرفه گفت: «كتاب‌هاي زيادي براي نوجوانان در اين غرفه به نمايش گذاشته شده است. «پينوكيو، قصه‌ي يك آدمك»، «3 نمايش‌نامه‌» و «تاريخ ادبيات ديني براي كودكان و نوجوانان» از كتاب‌هاي انتشارات «حوا»، «روزي كه مادرم برمي‌گردد»، «هدهد سليمان» و‌ «چيستان‌هاي علمي» از انتشارات سروش و بعضي از كتاب‌هاي انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان از جمله‌ي كتاب‌هايي هستند كه نوجوانان علاقه‌مند به مطالعه مي‌توانند در غرفه‌ي مجله‌ي «شهرزاد» پيدا كنند.»

فراموش نكنيد كه به دو غرفه‌ي «انجمن بازي‌ها و ورزش كودكان» هم سري بزنيد. اين انجمن هم فعاليتي گسترده‌تر از نامش دارد. در يكي از غرفه‌هاي اين انجمن، آثاري عرضه شده است كه انجمن با همكاري انتشارات «آريا نگار» براي كودكان و نوجوانان و درباره‌ي آن‌ها منتشر كرده است.

مدير فروش انتشارات «آريا نگار» درباره‌ي آثار نوجوانانه‌ي اين غرفه توضيح داد: ««مجموعه داستان‌هاي ماندگار» آثار نوجوانانه‌اي هستند كه در اين غرفه عرضه مي‌شوند. البته مجموعه‌ كتاب‌هاي «ركعت» نيز يك‌جورهايي براي نوجوانان مناسب است.»

«غلام‌رضا خالقي» در ادامه، مجموعه‌ي داستان‌هاي ماندگار را معرفي كرد: «اين مجموعه براي نوجواناني مناسب است كه به داستان‌هاي مصور علاقه‌مندند يا حوصله‌ي مطالعه‌ي داستان‌هاي ماندگار جهان در قالب‌هاي معمولي را ندارند. اين گروه از نوجوانان مي‌توانند كتاب‌هاي «بيست‌هزار فرسنگ زير دريا»، «جزيره‌ي اسرار‌آميز»، «دور دنيا در هشتاد روز»، «جنگ دنياها»، «مرد نامرئي» و «سفرهاي گاليور» را از غرفه‌ي ما تهيه كنند و از خواندن و تماشاي تصاوير آن لذت ببرند. به بچه‌ها مژده مي‌دهم كه انتشار جلدهاي بعدي اين مجموعه ادامه دارد و در ماه‌هاي آينده 16 كتاب ماندگار ديگر در قالب داستان مصور به بازار كتاب ارائه مي‌شود.»

او در ادامه، درباره‌ي مجموعه كتاب‌هاي «ركعت» نيز گفت: اين مجموعه به پدر و مادرها كمك مي‌كند، فرزندان‌شان را به رياضي، مطالعه، علوم تجربي و تاريخ علاقه‌مند كنند. اين مجموعه شامل كتاب‌هاي «كودك رياضي‌گرا»، «كودك كتاب‌گرا»، «كودك علم‌گرا» و «كودك تاريخ‌گرا» است.» 

همچنين اگر به نمايشگاه «مادر، نوزاد و كودك» رفتيد، پيشنهاد مي‌كنيم به غرفه‌ي فروشگاه اينترنتي «عماد» نيز سري بزنيد. در اين غرفه مي‌توانيد كتاب‌هاي مناسب تمام گروه‌هاي سني را پيدا كنيد. 

«فروزنده عماد»
، مدير فروش اين فروشگاه درباره‌ي كتاب‌هاي عرضه شده در اين غرفه توضيح داد: «كودكان و نوجوانان مي‌توانند كتاب‌هاي آموزش زبان و مفاهيم زندگي را از غرفه‌ي ما خريداري كنند. اين كتاب‌ها يك ويژگي خاص دارد كه شايد در ساير آثار آموزشي مشابه كم‌تر پيدا شود و آن‌هم اين است كه اين كتاب‌ها طراحي شادي دارند و يادگيري را براي بچه‌ها به كاري سرگرم‌كننده تبديل مي‌كنند.»

نمايشگاه «مادر، نوزاد و كودك» تا روز 18 شهريور برپاست. اگر با خواندن اين گزارش علاقه‌مند شديد كه از اين نمايشگاه بازديد كنيد، مي‌توانيد از ساعت 10 صبح تا 8 شب به سالن مركز آفرينش‌هاي فرهنگي – هنري كانون كه واقع در خيابان حجاب تهران برويد و كتاب‌هاي مورد علاقه‌تان را تهيه كنيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها