جمعه ۲۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۱
مایکل کانلی هم یک میلیونی شد

مایکل کانلی هفتمین نویسنده ای است که از مرز یک میلیون نسخه کتاب الکترونیک کیندل گذشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بوک ترید، این نویسنده آمریکایی نام خود را به عنوان هفتمین نویسنده ای که موفق شد تا یک میلیون نسخه از آثارش را در کتابخوان کیندل به فروش برساند، ثبت کرد. 

آمازون با ارائه کتابخوان کیندل کتاب های الکترونیکی خود را عرضه می کند. این سایت یک کلوپ تشکیل داده که نام آن را یک میلیونی ها گذاشته است و نویسندگانی را که توانسته اند آمار فروش کتاب های الکترونیکی خود را از مرز یک میلیون بگذرانند معرفی می کند. 

هفته پیش دو نویسنده دیگر یعنی لی چایلد و سوزان کالینز به عنوان نفرات پنجم و ششم معرفی شده بودند. این در حالی ست که پیش از آنها نیز اسیتگ لارسن، جیمز پاترسون، نورا رابرتز، چارلین هریس این موفقیت را کسب کرده بودند. 

مدیر بخش کتاب های الکترونیک آمازون با تبریک به مایکل کانلی گفت نمایش فیلم سینمایی «وکیل لینکلن» که با اقتباس از یکی از آثار کانلی ساخته شده و انتشار کتاب «پنجمین شاهد» به عبور او از این مرز کمک کرد. 

مایکل کانلی خود در باره این موفقیت گفت به عنوان یک قصه گو برایم خیلی لذت بخش است که بدانم کتاب هایم از طریق کیندل نیز به دست مخاطبانم می رسند. او گفت از این که نامش در کنار گروهی از نویسندگان شگفت انگیز ثبت شده احساس غرور می کند. 

مایکل کانلی نویسنده مجموعه پرفروش کارآگاهی هری بوش است و کتاب جدید از این مجموعه با عنوان «سقوط» تا 29 نوامبر (8 آذر) به بازار می آید. 

مایکل کانلی متولد 1956 در اونتاریوی کاناداست. او در ژانر داستان جنایی می نویسد و آثارش کارآگاهی ست. کتاب های او به 35 زبان ترجمه شده و جوایز متعددی نیز کسب کرده اند. او از سال 2003 تا 2004 رییس انجمن جنایی نویسان کانادا بود و از آثارش اقتباس های متعددی برای ساخت سریال های تلویزیونی صورت گرفته و در قالب فیلم سینمایی نیز به پرده نقره ای رفته است. او چندین بار جایزه ادگار را که به آثار جنایی تعلق می گیرد از آن خود کرده و جایزه نرو، دیلیس، شاموس، ماکاویتی و آنتونی از دیگر جوایزی ست که از آن خود کرده است. او جایزه کالبیبر 38 و جایزه گرند پری فرانسه و جایزه بانکارلوی ایتالیا را نیز دریافت کرده است. 

نخستین کتاب کانلی در سال 1992 با عنوان «بازتاب سیاه» منتشر شد و جدیدترین کتابش از مجموعه هری بوش با عنوان «بداقبالی» سال پیش و «پنجمین شاهد» از مجموعه میکی هالر امسال به بازار آمد. او به عنوان نویسنده داستان کوتاه نیز شهرت دارد و شماری از داستان های کوتاهش در نشریات معتبر منتشر شده است. 

موفقیت کتابخوان آمازون و دیگر کتاب خوان های الکترونیک در آمریکا موجب شده است تا در برابر هر 100 کتاب چاپی 105 کتاب الکترونیک منتشر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها