جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۰
"پسر شهرزاد" كتابِ دل است

نشست رونمايي كتاب "پسر شهرزاد" برگزار شد. نويسنده اين اثر در جمع علاقه‌مندان آذريزدي و مسوولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد، "پسر شهرزاد" را كتابِ دل ناميد./

خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)- به گزارش ستاد خبري سراهاي اهل قلم نمايشگاه كتاب تهران، ساعت 17 تا 19 امروز 23 ارديبهشت ماه، كتاب "پسر شهرزاد" با حضور "اميركاووس بالازاده"، نويسنده كتاب و جمعي از مسوولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد و بنياد آذريزدي رونمايي شد.

اميركاووس بالازاده نويسنده اين كتاب درباره سابقه آشنايي‌اش با مهدي آذريزدي توضيح داد: "پسر شهرزاد" كتابِ دل است. من و مهدي آذريزدي در ميدان انقلاب با هم آشنا شديم. بعداز ظهرها در ميدان انقلاب قدم مي‌زديم و كتاب مي‌خوانديم. بعد از مدتي او تصميم گرفت به يزد نقل مكان كند و پس از آن ارتباط ما به صورت نامه‌نگاري ادامه يافت. علاوه بر نامه‌هايي كه از او به يادگار مانده، مقالاتي به صورت دست‌نويس و بيوگرافي از او را نيز در اختيار داشتم و با همكاري و همت آقايان بردستاني و عالي‌شوندي به صورت اين كتاب تأليف و منتشر شد.

اين نويسنده و روزنامه‌نگار درباره نامه‌هايي كه از آذريزدي دريافت كرده است، گفت: مثل يك الهام قلبي فكر مي‌كردم مخاطب اين نامه‌ها من نيستم. حس مي‌كردم آذريزدي با اين نامه‌ها مي‌خواهد آنچه را بر او گذشته براي جوانان شرح دهد. به همين دليل دوست داشتم با انتشار آن‌ها مردم با زندگي متفاوت اين مرد بزرگ آشنا شوند. مهدي آذريزدي علاوه بر آثار شناخته‌شده‌اش، چندين كتاب نيز نوشته كه با نام مستعار منتشر شده اند. آثار او نثر رواني دارند و مسائلي كه در نامه‌هاي او مطرح مي‌شوند مسائلي اند كه همه ما آنها را تجربه كرده‌ايم. اين كتاب، كتاب درد است.

در بخش ديگري از اين نشست، محمود عالي‌شوندي، مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد، با اشاره به مشكلاتي كه بر سر راه تاسيس اين بنياد وجود داشت، از فعاليت‌هاي اين نهاد فرهنگي سخن گفت: بنياد با هدف حذف كارهاي پراكنده درباره آذريزدي تاسيس شد و با گذشت ماه ها از تاسيس آن هنوز با مشكلات روزمره‌اي مانند اعتبار و مشكلات معنوي و مخالفت‌هايي دست و پنجه نرم مي‌كند. با اين حال برنامه‌هايي مانند برنامه‌ريزي براي برپايي جايزه آذر، اجراي طرح مقبره اين نويسنده و انتشار چندين كتاب را در برنامه خود دارد.

رضا بردستاني، مسوول دبيرخانه بنياد آذريزدي جزئيات برنامه‌هاي اين بنياد را اين گونه برشمرد: بنياد آذريزدي، به زودي جلد دوم كتاب "پسر شهرزاد" شامل مجموعه نامه‌هاي آذريزدي به مصطفي رحماندست را منتشر خواهد كرد. علاوه بر اين اثر، چاپ يك يادنامه و ارج‌نامه و جلد 9 و 10 قصه‌هاي خوب، براي بچه‌هاي خوب را نيز در آينده روانه بازار كتاب مي شود.

در پايان نشست، اميركاووس بالازاده از انتخاب نام براي اين كتاب گفت: انتخاب نام "پسر شهرزاد" براي اين كتاب را مرهون مرحوم دكتر رحيم رضازاده‌ملك هستيم. روز گذشته در خانه‌اي حضور يافتيم كه مرحوم آذريزدي در تهران، درآن ساكن بود و متوجه شديم كه كوچه‌اي نيز كه خانه در آن واقع است، شهرزاد نام دارد. در آن زمان بود كه بيشتر به حسن انتخاب مرحوم رضازاده‌ملك پي بردم.

"پسر شهرزاد" مجموعه‌اي از زندگي‌نامه، نامه‌ها، مقالات و برخي مصاحبه‌هاي مرحوم مهدي آذريزدي، نويسنده پرآوازه ادبيات كودك و نوجوان است. اين كتاب زير نظر بنياد آذر گردآوري و توسط انتشارات يزدا منتشر شده است.

بيست و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 24 ارديبهشت در محل مصلاي امام خميني(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها