شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۸
در کربلای سکوت تو ایستاده ایم ما/ گفت وگوهای ایبنا با چهره ها درباره امام صبوری ها

خبرگزاری کتاب ایرن در گفت وگو با اهل قلم و چهره های علمی و ادبی به تشریح آثار و کتاب های آنان درباره شخصیت امام حسن(ع) پرداخته است.

گزارش مطالب منتشر شده در خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) را درباره آثار منتشر شده درباره امام حسن مجتبی(ع) مرور می کنیم تا شاید از درگاه راویان مختلف بر گستره معرفتی مان  گشوده شوند.

پرونده گفت وگو های ایبنا با چهره ها و اهل قلم برای معرفی آثارشان یا آثار مطرح درباره حسن ابن علی(درود خدا بر او باد) به مناسبت شهادت آن روح و عقل کامل در حال تکمیل است.
 
بهترین کتاب‌ها درباره <span class=
بهترین کتاب‌ها درباره امام حسن(ع)کدامند؟/پاسخ آیت‌الله رسولی محلاتیآیت‌الله سید هاشم رسولی محلاتی که اثری برجسته‌ با نام «زندگاني امام حسن مجتبي (ع)» را نوشته است، دو کتاب از رهبر معظم انقلاب و یک اثر از احمد رحمانی همدانی را در ردیف بهترین آثار نوشته‌شده درباره امام ...
 
واژگان کلیدی مخالفان سکوت و صلح <span class=
واژگان کلیدی مخالفان سکوت و صلح امام حسن(ع) که در کتاب ها آمده استدکتر محسن الویری گفت: مجموعه‌ای از الفاظ از امام حسن(ع) وجود دارد که در نشان دادن استراتژی این امام بسیار مهم محسوب می‌شوند.
 
محمد الله‌اکبری
احادیث ضعیف در منابع مهمی مانند «کافی»، چهره امام حسن(ع) را تخریب می‌کندبرخی منابع و مکتوبات در حوزه تاریخ اسلام و احادیث شیعه و سنی، چهره متناقضی از امام حسن مجتبی‌ (ع‌) را نشان می‌دهند. متاسفانه برخی منابع ــ حتی منابع حدیث شیعه ــ حاوی نسبت‌های زشت.
 
سکوت 25 ساله علی(ع)، صلح 10 ساله حسن(ع) و سکوت 10 ساله حسین(ع) نشأت گرفته از وضعیت سیاسی بود
سکوت 25 ساله علی(ع)، صلح 10 ساله حسن(ع) و سکوت 10 ساله حسین(ع) نشأت گرفته از وضعیت سیاسی بود
محقق کتاب «مکاتیب‌الائمه» گفت:سکوت 25 ساله امیرالمونین(ع)، صلح 10 ساله امام حسن(ع) و سکوت 10 ساله امام حسین(ع) نشأت گرفته از وضعیت سیاسی و اجتماعی آن زمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها