دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
بکایی سرباز صنف نشر بود

از ویژگی‌های اخلاقی زنده‌ياد بکایی می‌توان به تلاش صادقانه‌اش در پیشبرد اهداف صنفی اشاره کرد، نگاه صنفی او موجب شده بود تا همه طیف‌های فکری را همراه خود داشته باشد و در این میان صداقت، دقت، امانتداری و حراست از منافع صنف سرلوحه رفتارش بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، روز گذشته (یکشنبه ۲۹ فروردین) عبدالناصر ناظم بکایی مدیر انتشارات کبوتر دار فانی را وداع گفت، به این بهانه محمدتقی عرفان‌پور مدیر انتشارات علوم دانشگاهی از دوستان و همکاران زنده‌یاد بکایی با ارسال یادداشتی به ایبنا به شرح و توصیف ویژگی‌های اخلاقی و صنفی وی پرداخته است.
 
متن این یادداشت به شرح زیر است؛
 
بگذار تا بگرییم چون ابر در بهاران
کز سنگ ناله خیزد وقت وداع یاران
همکار  عزیز، یار صدیق و صمیمی صنف و دوست مهربانمان آسمانی شد. عبدالناصر بکائی همکار  فهیم و بی ادعای صنف بود. بکائی به عنوان سرباز صنف در هر سمت و مسئولیت انجام وظیفه می‌کرد؛ رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه، بازرس اصلی شرکت تعاونی ناشران‌ و کتابفروشان تهران، رئیس کمیسیون شکایات و حقوقی اتحادیه، دبیر کارگروه صیانت و...
 
از ویژگی‌های اخلاقی زنده‌ياد بکایی می‌توان به تلاش صادقانه‌اش در پیشبرد اهداف صنفی اشاره کرد، نگاه صنفی آقای بکائی موجب شده بود تا همه طیف‌های فکری را همراه خود داشته باشد و در این میان صداقت، دقت، امانتداری و حراست از منافع صنف سرلوحه رفتارش بود.
 
او در سمت بازرسی شرکت تعاونیناشران و کتابفروشان تهران، با حفظ اصول و بدون غوغاسالاری وظیفه قانونی و صنفی خود را انجام می‌داد و هیچگونه اطلاعات‌ مالی داخلی و محرمانه را خارج از مجاری تعریف شده انتقال نمی‌داد. در کمیسیون بازرسی و صیانت نیز مسئولانه حضور داشت و موجبات حضور اکثریتی همکاران را فراهم می‌کرد.
 
او امید به زندگی داشت و آرزو می‌کرد پس از بهبودی در خدمت صنف انجام وظیفه کند، به همکاران و دوستان عشق می‌ورزید و عاشقانه همه را دوست داشت؛ انتقادپذیر بود و به تعهدات اخلاقی پایبند بود.
 
و در پایان فقط می‌توان گفت که نام و یادش گرامی باد.
برای زنده‌یاد آرامش و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزو دارم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها