چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
مهاجرت

استاد بزرگ ریاضیات ایران، پروفسور محمدتقی فاطمی، تصمیم گرفته بود به مشهد برود تا باقی عمر خود را در جوار امام هشتم گذرانده و به افتخار خادمی او نائل آید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ پاسداشت یاد و نام بزرگان و مفاخر کشور راهی است برای الگوسازی؛ راهی که کمک می‏‌کند جوانان با زیست علمی و شخصی این عزیزان آشنا شوند و با الگوگیری، راه پُرتلاش و پُرافتخار آنها را ادامه دهند. بنیاد ملی نخبگان از چند سال قبل اقدام به برگزاری مراسم تکریم از نخبگان و مفاخر معاصر ایران‌‏زمین در سراسر کشور کرده است که گزارش آن در بولتنی به نام «طواف شمع» و نشریه­‌ای به نام «هنرنامه» منتشر شده است. بازخوردهای این اتفاق مبارک باعث شد تا خبرگزاری کتاب ایران با همکاری بنیاد ملی نخبگان تصمیم به درج برشی از زندگی شخصی و حرفه‌‏ای این بزرگان زیرِ نام «قاب روایت» کند. این مجموعه به قلم «محسن شاهرضایی» نوشته شده و تقدیم به خوانندگان فرهنگ‏‌مدار خبرگزاری کتاب ایران می‏‌شود.

متن این شماره قاب روایت به شرح زیر است:
اواخر دهه چهل بود. استاد تصمیم مهمی گرفته بود که ساده نبود و عمل به آن اراده‌ای قوی می‌‏طلبید. او باید از علایق بی‏‌شماری چشم‌ می‌‏پوشید و شهر و دیار خود را ترک می‌‏کرد. او تصمیم گرفته بود بازنشسته شود و سودای رفتن داشت. اصرار شاگردان و همکارانش در دانشگاه تهران و سایر مراکز آموزشی هم هیچ تأثیری در او نداشت. استاد بزرگ ریاضیات ایران، پروفسور محمدتقی فاطمی، تصمیم گرفته بود به مشهد برود تا باقی عمر خود را در جوار امام هشتم گذرانده و به افتخار خادمی او نائل آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها